Канадската De Havilland спечели най-голямата си поръчка откакто брандът бе продаден от Bombardier – 23 турбовитлови Dash 8-400 по време на авиосалона в Дубай.
Авиокомпанията-пионер в авиацията съобщи, че е подписала Писмо за намерение с лизинговата компания Palma Holdings за 20 самолета по 32 милиона долара каталожна цена всеки.
Преди това производителят получи твърда поръчка от нигерийската Elin Group за три самолета. Elin ще ги използва за производството си на петрол и газ.
Програмата на De Havilland Dash 8 бе купена от Longview Aviation Capital от Виктория, Британска Колумбия за 300 милиона щатски долара миналата година.
Новите собственици разчитат на възраждане на интереса към турбовитловите самолети.
Jambojet от Кения стана първия оператор, който показа Dash 8 на международно авиоизложение.
Макар и по-бавни и по-шумни от джетовете, по-евтината им цена и възможността да излитат и кацат от по-къси писти означава, че по-голямата част от поръчките идват от развиващите се страни.
De Havilland е създадена в Англия през 20-те години на 20в. Канадското подразделение на компанията направи Moth, Chipmuck и Beaver.
De Havilland има 150 оператора и собственици на нейните самолети по света, продала е 1200 самолета в последните 5г и е спечелила 15 нови клиенти, съобщи компанията.
На 19 октомври производителят получи твърда поръчка за 1 Dash 8-400 от Air Tanzania, която вече има други 3 самолета.
Моделът Dash 8-400 има максимална скорост от 667 км в час може да превозва на борда до 90 пътници.
За 1ч Dash 8-400 може да измине 560 км.
Ethiopian Airlines е най-големият клиент на производителя в Африка.