Бен Смит, директор на Air-France-KLM каза, че въглеродният данък в самолетните билети може да се окаже непродуктивен. Това според него пречи на усилията на авиокомпаниите да се оборудват с по-икономични самолети, отделящи по-малко СО2.
Смит поднови критиките срешу френския данък върху самолетните билети, обявен миналата година, чиято цел е да набере средства за финансиране на по-чист транспорт. Финансирането би трябвало да се насочи към по-малко замърсяващи транспортни средства.
„Тези данъци спъват възможността да правим инвестиции”, каза Бен Смит по пред англо-американската преса в Париж, цитиран от BFMTV.
„Ако не печелим, няма да можем да купуваме нови самолети”.
„Обновяването на флота е ефективен и бърз начин да намалим въглеродния си отпечатък”, каза Смит като призна засиления натиск в последно време в тази посока, включително от всички 88000 служители в авиокомпанията.
В петък той каза, че след сливането на операциите по поддръжка и продажбата на билети, управлението на екипажите ще бъде една от областите, където може да се постигнат повече икономии.
„Имаме екипи, които работят по управлението на екипажите в двете компании. Дали работят така ефикасно и в такова сътрудничество, както биха могли? Бих казал, че не”, каза Бен Смит.