Сделката за продажба на Asiana Airlines се провали

95 прочитания

Кредиторите на втората по големина авиокомпания в Южна Корея, Asiana Airlines обявиха, че прекратяват по-нататъшни действия по договорената сделка за продажба на дяловете на основния акционер в компанията.

Корейската информационна агенция Йонхап съобщава, че до решението се стигнало, след неуспешни преговори по условията за сделката с купувача HDC – Hyundai Develeopment Co. Корпорацията трябваше да придобие контролния пакет акции в превозвача от основния акционер Kumho Industrial Co., чрез основния кредитор – Korea Development Bank.

Asiana продължава да оперира суперджъмбото А380, също както основния й конкурент Korean Airlines и засега няма намерение да пенсионира типа

Според Главния изпълнителен директор на банката-посредник, провалът на сделката е „достоен за съжаление“.

Агенцията припомня, че това е втори подобен провал на ключова сделка в авиационната индустрия на страната, която пострада тежко от пандемията, след като Jeju Air се отказа от придобиването на по-малкия си конкурент Eastar Jet през юли.

Сделката за Азиана беше подписана още през декември 2019 за придобиване на 30.77% от авиокомпанията + новоиздадени акции в пакет с всички дъщерни дружества на компанията за общата сума от $2.1 милиарда.

Boeing 777 е основен тип във флота на Asiana по международните маршрути

Прехвърлянето на акциите трябваше да се случи до 27 юни, но малко преди изтичане на крайния срок купувачът поиска предоговаряне на условията с Kumho Industrial, поради влошаващите се перспективи за авиокомпаниите, предизвикани от глобалната пандемия и блокирането на световната авиация.

В резултат от кризата Asiana записа загуба за трето поредно тримесечие до общо 433 милиарда вона или над $400 милиона. Агенцията коментира, че за да оцелее, авиокомпанията води преговори за спасителен заем от корейското правителство, както и пакет от стимули и облекчения, които да й позволят да продължи да оперира, да минимизира загубите и да предотврати масови съкращения на работни места.

Asiana оперира и с Airbus A330 и A320 и използва летище Сеул, Инчон за свой хъб, също както Korean Air

снимки: wikimedia.commons

Свързани теми

Предишна публикация
Boeing потвърди за четвърти производствен проблем със 787 – вертикалния стабилизатор
Следваща публикация
Lufthansa и British обмислят пенсиониране на A380
95 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

easyJet и Norwegian свързват мрежите си

Две от най-големите нискоразходни авиокомпании в света, easyJet и Norwegian стартират партньорството „Worldwide by easyJet“,…

Как се появяват кодовете на ICAO

Международната гражданска авиация превозва над 4 милиарда пътници годишно. Това нямаше да е възможно без…

Embraer продаде над 300 E-Jets

Бразилският самолетостроител Ембраер сключи сделки за над 300 нови самолети на стойност над $15 милиарда…
Меню