Qatar Airways, която вече изведе от експлотация своите Airbus А340, обяви планове за оптимизация на флота, които включват и замяна на всички А330 от по-старо поколение за широкофюзелашни машини от нов тип.
Главният изпълнителен директор на авиокомпанията Акбар ал-Бакер заяви също, че десетте суперджъмбо А380 също ще си тръгнат от 2024 година. Последният А340 в авиокомпанията беше пенсиониран в началото на май 2019.
Сега „шефът“, както го наричат служителите на авиокомпанията обяви, че ще извади от флота 27-те А330, 32 машини А320 и два А319. Qatar ще замени остарелите А330 с Boeing 787 и Airbus A350, а Airbus A321neo ще остане единствения тяснофюзелажен самолет в катарския флот.
Както стана ясно по-рано, някои от А330-те ще бъдат лизинговани на субсидираното дружество Air Italy. На 10 май стана ясно, че италианския превозвач се отказва от плановете си да вземе Боинг 787 за сметка на изгодни А330, поради продължаващите проблеми със забавяне на доставките на американските самолети.
Ал-Бакер добави, че авиокомпанията ще добави около 20 самолета към флота до края на 2019, които ще са основно Еърбъс А350 и А321нео, както и един-два 787. Към флота ще се присъединят и четири Боинга 777 карго до края на годината.
Бакер добави, че независимо от всестранната блокада на Катар от страна на съседните страни, авиокомпанията се радва на добро затоварване и затова разширява и оптимизира флота. Той каза още, че от 2024 година превозвачът ще лети единствено с Боинг 777 и 787 и Еърбъс А350 и А321нео, като няма да приема доставки на нови 787 от производствената линия в Чарлстън, а само от централата в Рентън.
снимки: Qatar Airways