Недостигът на пилоти в гражданската авиация се запазва въпреки безпрецедентната криза и масовите съкращения на летателни екипажи. Според най-голямата платформа за анализи в авиационната индустрия, Cirium, до края на 2021 година ще са необходими 27 000 новообучени пилоти или общо над 264 000 в следващото десетилетие.
Оценката е направена по поръчка на канадската компания за обучение на летателен състав и разработка на симулатори CAE, която съобщи прогнозата си за търсене на екипажи до 2029 година на 9 ноември.
През тази година броят на активните пилоти е намалял на годишна база с 87 000 души до около 300 000, но ще се завърне на нива от около 374 000 до края на 2021-а, според CAE. Независимо от това, до края на следващата година ще се окажем с недостиг от около 27 000 пилоти, заради текущи напускания на професията и пенсиониране. Общият брой необходими нови пилоти за следващия 10-годишен период достига 264 000, според тези оценки.
Според Cirium и CAE, независимо от краткосрочния спад на активни летателни екипажи заради COVID-19 пандемията, световната авиационна индустрия ще продължава да изпитва недостиг от квалифициран летателен състав поне до 2030 година. Това означа, че през 2029 в индустрията ще са необходими общо 484 000 активни пилоти, от които 426 000 за авиокомпаниите и още 58 000 в сектора на бизнес авиацията.
От гореспоменатите, 167 000 ще са необходими на мястото на пенсиониращите се или напускащите по други причини системата пилоти, а останалите, за да посрещнат прогнозния растеж на индустрията.
През последните месеци на пандемия хиляди пилоти загубиха работата си временно или постоянно, но много тях се преориентират към други професии и едва ли ще се завърнат в кокпита.
Най-голяма необходимост от нови пилоти ще има в азиатско-тихоокеанския регион – около 91 000 за 10-годишния период, което е около 1/3 от общия брой. В Северна Америка ще се нуждаят от 65 000 нови пилоти, Европа 42 000, Близкия изток 25 000, Южна и Централна Америка 16 000 и Африка 4 000, предвижда CAE.