По-рано от планираното, Delta Airlines реши да пенсионира всичките си самолети от моделите MD-88 и MD-90 още през юни 2020, за да освободи капацитет по оредялата си мрежа.
Авиокомпанията вече намали наполовина активните си самолети, заради #COVID19, в резултат на което бяха паркирани над 600 самолета. Първоначалната реакция на превозвача беше да замрази операциите именно с тези два типа самолети, но тъй като негативното развитие на кризата е много по-сериозно от очакваното, Delta взе решение директно да пенсионира всички по-стари и неефективни самолети, като тези от сериите MD-88/90. И двата типа се използваха активно по мрежата от вътрешни линии на превозвача, като се очакваше да оперират поне до края на 2020.
MD-88 трябваше да мине в пенсия в края на 2020, тъй като средната възраст на самолетите във флота е 29 години. Изтеглането на модела се движеше прогресивно през последните години, като през 2017 Delta имаше 117 самолета, които намаляха до 47 в началото на 2020.
MD-90 е по-нов и Delta възнамеряваше да пенсионира 29-те си самолета от типа в края на 2022. Средната им възраст е 23 години.
Анализите показват, че MD-88 има най-високият среден разход за поддръжка на час в авиокомпанията от $457, следван от MD-90 с $456 на час.