Руската национална авиокомпания възнамерява да придобие 80 броя Airbus A350 и 94 самолета от семейството A320neo до 2028 година, се казва в шест-месечния доклад на компанията, публикуван в началото на август.
Източник от групата Аерофлот разкри още детайли от амбициозната програма, която трябва да изведе превозвача на позиция сред водещите световни 5-звездни авиокомпании. Така до 2028 година руският национален превозвач трябва да разполага с флот от 175 самолета ексклузивно от Еърбъс, сред които машините от семейството А350 ще са в основата на далечните операции на компанията.
Плановете за флота са част от амбиционната програма на Аерофлот за развитието му до 2028 година, който беше представен пред министър-председателя Михаил Мишустин от генералния директор на компанията Виталий Савелиев и одобред от Борда на директорите на 16 юли 2020.
Държавната група, която обединява националния превозвач Аерофлот, дъщерното дружество Россия Еърлайнс и лоу-коста Победа, планира да превозва по 130 милиона пътници годишно до 2028 с общ флот от 600 самолета. Стратегията предвижда и допълнителна диверсификация на брандовете в компанията, според предлаганата услуга и оперативните им модели. В резултат на това Аерофлот трябва да постигне статут на световен лидер сред 5-звездните авиокомпании, признати от Skytrax, с фокус върху международните превози.
Авиокомпанията Росиия ще се фокусира върху вътрешните превози, а Победа трябва да се доразвие в най-големия лоу-кост превозвач в страните от ОНД.
Стратегията предвижда и постепенно унифициране на флота само със самолети от европейския производител Еърбъс, като броят им трябва да достигне 81 А350, разпределени между двата модела -900 и -1000 и до 94 от семейството А320, от които 75 A321neo и 19 A320neo.
Към август 2020 Аерофлот оперира с изключително разнообразен флот, съставен от:
- 19 Boeing 777-300ER
- 18 Airbus A330-300
- 1 Airbus A350-900
- 47 Boeing 737-800
- 33 Airbus A321
- 74 Airbus A320
- 54 Сухой Суперджет 100
Превозвачът планира да пенсионира всички самолети А330 и старото семейство А320ceo. Всички Боинги 737 ще бъдат прехвърлени към лоу-коста Победа, а всички Боинг 777 и Суперджет ще бъдат прехвърлени към Россия.
В програмата се казва, че амбициозните цели за увеличаване на трафика и пътникопотока вземат предвид негативните тенденции предизвикани от глобалната пандемия и въпреки това разчитат достигането на 130 милиона пътници през 2028. За целта допълнителни инвестиции ще бъдат насочени към главния хъб на Аерофлот на московското летище Шереметиево, както и в изграждането на нов регионален хъб в сибирския Красноярск.