Хонгконгската авиокомпания Cathay Pacific, която е от десетилетия е една от най-уважаваните в света, не изключва бъдещото придобиване на пътнически самолети, произведени от китайската самолетостроителна компания COMAC – включително намиращия се в процес на разработка широкофюзелажен C929. Това е възможно да се случи в дългосрочен план, докато превозвачът следи от близо развитието и разработката на проектите на COMAC.
Главният оперативен директор на Катай Пасифик Алекс МакГовън казва, че авиокомпанията може да прояви интерес към удължен вариант на модела С919, който вече е в серийно производство, и който би могъл да отговори на сегашната структура на маршрутите на компанията и пазарното търсене. Изявлението беше направено по време на обявяването на финансовите резултати на Катай Пасифик за 2024 година в средата на март.
Пътническият С919 вече лети по редовните маршрути на три от най-големите китайски авиокомпании, но само по вътрешни линии и до Хонг Конг, до където лети стартовия клиент на модела China Eastern Airlines от Шанхай. Другите два превозвача, които вече получават поръчаните С919 са Air China и China Southern Airlines.

И докато производителя COMAC вече показа концептуална удължена версия на С919, той все още няма договорен стартов клиент в лицето на някоя авиокомпания. Разработваният трети, по-къс вариант, предвиден за операции на голяма надморска височина, вече има стартов клиент в лицето на Tibet Airlines.

В отговор на въпрос дали Катай Пасифик би поръчала самолети от китайския производител, МакГовън казва, че „авиокомпанията има сериозен интерес по темата, особено около развитието на проекта С929 и потенциалните двигатели за него,“ преди да оцени възможностите за включването на подобен модел във флота.
В допълнение той казва:
„До голяма степен разглеждаме разработката и производството на произведени в Китай, но от световна класа самолети, като изключително позитивно развитие за цялата индустрия.“
Разговорите около международното сертифициране и поръчки за китайските самолети зачестяват през последните месеци, особено предвид забавените доставки и ограничено производство от страна на дуополията между Боинг и Еърбъс