Първият Еърбъс А321XLR за ултра-дълги разстояния на Wizz Air, е забелязан да провежда изпитания за прекратено излитане на пистата на летище Финкерведер в Хамбург, където се намира една от производствените бази на европейския самолетостроител.
Самолетът, който според Еърбъс и първите му клиенти „ще промени играта“, е предназначен за флота на Wizz Air UK – британското подразделение на унгарския превозвач.

Конкретно тази машина, която ще носи регистрацията G-XLRA, се записва в историята и като първи самолет от този модел, оборудван с двигателите Pratt & Whitney GTF. Wizz е първият в света оператор на XLR с този алтернативен двигател.
Авикомпанията вече обяви, че първият маршрут на новия самолет ще е от Лондон-Гетуик до Джеда, Саудитска Арабия. Седемчасовата линия по всяка вероятност ще стартира в началото на април тази година, като трябва да се изпълнява като ежедневен редовен полет. Според Уизеър, този маршрут идеално пасва на възможностите на А321XLR да свързва двойки градове, които досега можеха да се обслужват само от широкофюзелажни самолети, които далеч не са толкова икономични.

Новият Еърбъс на Уизеър е със сериен номер MSN 11631, а окраската му включва голям надпис XLR от двете страни на фюзелажа. Към момента самолета провежда финални тестови полети и проверки на земята, които са задължителни преди доставката на клиента.
Техническите спецификации на този А321XLR с двигатели Прат енд Уитни включват:
- Обсег на действие – до 4700 морски мили /8 700 км/, с 15% повече от модела А321LR
- Полетно време – до 11 часа нонстоп
- 30% по-нисък разход на гориво и въглеродни емисии, в сравнение с предишното поколение самолети
- 50% по-ниски нива на шум
- Максимален брой пътнически седалки – 244. Конфигурацията на Wizz UK ще бъде с 239 места в една класа
Доставката на модела се очакваше през февруари 2025, но се забави, заради допълнителни изисквания към сертификацията на новите двигатели, които бяха одобрени от Федералната авиационна администрация на САЩ през декември 2024.
Този А321XLR бележи началото на значителна инвестиция от страна на Уизеър в модела, за който авиокомпанията има 47 твърди поръчки. Въпреки че Главният изпълнителен директор на превозвача Йожеф Варади дълго време отричаше Уиз да има интерес към XLR, сега моделът се превръща във важна част от стратегията за развитие и растеж на авиокомпанията.
Уизеър възнамерява да разпределени равномерно поръчаните самолети по оперативните си бази, като предварителните планове залагат на наличието на между 2 и 5 самолета в основните бази на авиокомпанията в Европа и Обединеното Кралство.