Първият A321XLR на Wizz се готви за доставка

280 прочитания

Първият Еърбъс А321XLR за ултра-дълги разстояния на Wizz Air, е забелязан да провежда изпитания за прекратено излитане на пистата на летище Финкерведер в Хамбург, където се намира една от производствените бази на европейския самолетостроител.

Самолетът, който според Еърбъс и първите му клиенти „ще промени играта“, е предназначен за флота на Wizz Air UK – британското подразделение на унгарския превозвач.

Първият А321XLR на Уизеър по време на изпитанията за прекратено излитане в Хамбург

Конкретно тази машина, която ще носи регистрацията G-XLRA, се записва в историята и като първи самолет от този модел, оборудван с двигателите Pratt & Whitney GTF. Wizz е първият в света оператор на XLR с този алтернативен двигател.

Авикомпанията вече обяви, че първият маршрут на новия самолет ще е от Лондон-Гетуик до Джеда, Саудитска Арабия. Седемчасовата линия по всяка вероятност ще стартира в началото на април тази година, като трябва да се изпълнява като ежедневен редовен полет. Според Уизеър, този маршрут идеално пасва на възможностите на А321XLR да свързва двойки градове, които досега можеха да се обслужват само от широкофюзелажни самолети, които далеч не са толкова икономични.

Самолетът е все още с временната си регистрация D-AZXU, която ще бъде отлепена преди доставката за Wizz UK. /снимки: Дирк Грьоте/

Новият Еърбъс на Уизеър е със сериен номер MSN 11631, а окраската му включва голям надпис XLR от двете страни на фюзелажа. Към момента самолета провежда финални тестови полети и проверки на земята, които са задължителни преди доставката на клиента.

Техническите спецификации на този А321XLR с двигатели Прат енд Уитни включват:

  • Обсег на действие – до 4700 морски мили /8 700 км/, с 15% повече от модела А321LR
  • Полетно време – до 11 часа нонстоп
  • 30% по-нисък разход на гориво и въглеродни емисии, в сравнение с предишното поколение самолети
  • 50% по-ниски нива на шум
  • Максимален брой пътнически седалки – 244. Конфигурацията на Wizz UK ще бъде с 239 места в една класа

Доставката на модела се очакваше през февруари 2025, но се забави, заради допълнителни изисквания към сертификацията на новите двигатели, които бяха одобрени от Федералната авиационна администрация на САЩ през декември 2024.

Този А321XLR бележи началото на значителна инвестиция от страна на Уизеър в модела, за който авиокомпанията има 47 твърди поръчки. Въпреки че Главният изпълнителен директор на превозвача Йожеф Варади дълго време отричаше Уиз да има интерес към XLR, сега моделът се превръща във важна част от стратегията за развитие и растеж на авиокомпанията.

Уизеър възнамерява да разпределени равномерно поръчаните самолети по оперативните си бази, като предварителните планове залагат на наличието на между 2 и 5 самолета в основните бази на авиокомпанията в Европа и Обединеното Кралство.

Свързани теми

доставки на нови самолетиWizzнови модели самолетиЕърбъсA321XLRWizz AirAirbus
Предишна публикация
Легендата на авиационния лизинг, Стивън Удвар-Хази, се оттегля
Следваща публикация
Още една българска авиокомпания, Fly2Sky, стана член на IATA
280 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

EasyJet и Airbus ще работят по е-самолет

Лоукост авиокомпанията и европейският производител подписаха на авиосалона в Дубай меморандум за съвместна работа по…

Wizz Air Abu Dhabi – вече официално

Унгарският нискоразходен гигант Wizz Air обяви, че е сключила окончателно споразумение с партньора си Abu Dhabi…

Spirit Airlines поръча 100 ербъса

Лоукост авиокомпанията от САЩ обяви, че ще купи 100 самолета A320neo за доставка през 2027г…

Първи А321neo за Wizz

Самолетът, който трябва да „промени играта“ за Wizz Air и нейните конкуренти в нискоразходния сектор,…
keyboard_arrow_up