Ембраер удължава замразяването на проекта Е175-Е2 с четири години

160 прочитания

Бразилската самолетостроителна компания Ембраер, е взела решение да удължи спирането на проекта за новия си E-Jet, Е175-Е2, за още четири години. Решението е взето от Борда на директорите на компанията по време на тяхно заседание на 25 февруари.

В детайлното обяснение на причините за решението, което компанията разпространи, стаява ясно, че то е продиктувано от продължаващата неяснота около дебатите между американската Федерална авиационна администрация и пилотските организации относно ограниченията върху Максималната излетна маса /MTOW/ за пътнически самолети с до 76 места. Допълнителен фактор са настоящите пазарни условия в гражданската авиация и подновения интерес от страна на американски авиокомпании към първото поколение на самолета Е-175.

Полетът на първия прототип на новия Е175-Е2 беше през декември 2019

Неговият наследник – второто поколение Е175-Е2, полетя за първи път през декември 2019 година, а през 2022-а Ембраер сложи разработката на модела на пауза за три години, като и тогава използва подобни аргументи, като тези от сегашното решение. По онова време бразилския производител уверяваше, че прогнозираното влизане в експлоатация на новия модел е в периода 2027-28 година.

Новото развитие означава, че по-малкия от двата модела от сериите Е2, който също използва двигателите на Pratt & Whitney PW1000G, ще остане замразен поне до 2029 година, като потенциалното му влизане в експлоатация ще се отложи поне до 2030-а, ако дотогава модела не бъде и изцяло анулиран. Един от главните проблеми е, че предвижданата от производителя максимална излетна маса надхвърля 98 000 паунда, което е с около 10% от настоящото ограничение на ФАА.

Двигателите Pratt & Whitney PW1000G, които се използват още от Е195-Е2, Airbus A220 и Airbus A320neo

Междувременно през последните години Ембраер натрупа общо 163 поръчки за първото поколение Е175. Внезапната възродена популярност на стария модел, комбинирана с нарастващ интерес към първото поколение модели на компанията доведе до това, че производствените слотове за Е175 са заети поне до края на 2026 година.

Паралелно с това Ембраер подсили икономическата си позиция и с голяма поръчка за по-големия модел от новото семейство – Е195-Е2, която дойде от японската авиокомпания All Nippon Airlines /ANA/. Тази сделка, която също беше обявена на 25 февруари, е за 15 твърди поръчки и 5 опции за модела.

Embraer E195-E2 в цветовете на японската ANA

Бразилския производител през 2024-а отбеляза четвърта поредна година на растеж на доставките, като до края на декември достави 73 пътнически самолета, от които 25 Е-175. През 2023 доставките бяха 64. Все пак Ембраер има още да наваксва от предпандемичния пик на производството, когато отбеляза рекорд от 108 доставени самолета през 2016 година.

Свързани теми

All Nippon AirlinesЕмбраерEmbraer E175-E2Embraer Е195-Е2нови модели самолетиembraerБразилия
Предишна публикация
Нови маршрути от София до Сардиния и Краков с Wizz
Следваща публикация
Пожарна от ново поколение за Летище София
160 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

keyboard_arrow_up