Бразилската самолетостроителна компания Ембраер, е взела решение да удължи спирането на проекта за новия си E-Jet, Е175-Е2, за още четири години. Решението е взето от Борда на директорите на компанията по време на тяхно заседание на 25 февруари.
В детайлното обяснение на причините за решението, което компанията разпространи, стаява ясно, че то е продиктувано от продължаващата неяснота около дебатите между американската Федерална авиационна администрация и пилотските организации относно ограниченията върху Максималната излетна маса /MTOW/ за пътнически самолети с до 76 места. Допълнителен фактор са настоящите пазарни условия в гражданската авиация и подновения интерес от страна на американски авиокомпании към първото поколение на самолета Е-175.

Неговият наследник – второто поколение Е175-Е2, полетя за първи път през декември 2019 година, а през 2022-а Ембраер сложи разработката на модела на пауза за три години, като и тогава използва подобни аргументи, като тези от сегашното решение. По онова време бразилския производител уверяваше, че прогнозираното влизане в експлоатация на новия модел е в периода 2027-28 година.
Новото развитие означава, че по-малкия от двата модела от сериите Е2, който също използва двигателите на Pratt & Whitney PW1000G, ще остане замразен поне до 2029 година, като потенциалното му влизане в експлоатация ще се отложи поне до 2030-а, ако дотогава модела не бъде и изцяло анулиран. Един от главните проблеми е, че предвижданата от производителя максимална излетна маса надхвърля 98 000 паунда, което е с около 10% от настоящото ограничение на ФАА.

Междувременно през последните години Ембраер натрупа общо 163 поръчки за първото поколение Е175. Внезапната възродена популярност на стария модел, комбинирана с нарастващ интерес към първото поколение модели на компанията доведе до това, че производствените слотове за Е175 са заети поне до края на 2026 година.
Паралелно с това Ембраер подсили икономическата си позиция и с голяма поръчка за по-големия модел от новото семейство – Е195-Е2, която дойде от японската авиокомпания All Nippon Airlines /ANA/. Тази сделка, която също беше обявена на 25 февруари, е за 15 твърди поръчки и 5 опции за модела.

Бразилския производител през 2024-а отбеляза четвърта поредна година на растеж на доставките, като до края на декември достави 73 пътнически самолета, от които 25 Е-175. През 2023 доставките бяха 64. Все пак Ембраер има още да наваксва от предпандемичния пик на производството, когато отбеляза рекорд от 108 доставени самолета през 2016 година.