Военният хеликоптер, за който се предполага, че е предизвикал катастрофата във въздуха над летище Рейгън във Вашингтон на 29 януари, е летял на по-голяма от максимално допустимата за този сектор височина, пише в първия предварителен доклад на Националния борд за разследване на транспортни произшествия /NTSB/ в САЩ.
По време на трагичния инцидент хеликоптер UH-60 Блек Хоук се сблъска във въздуха със захождащ за кацане пътнически самолет CRJ-700 на American Eagle, в резултат на което загинаха всичките 67 души на борда на двете машини.
В първия предварителен доклад на NTSB се казва, че непосредствено преди инцидента Блек Хоук-ът е оперирал на около 300 фута над терена, или с около с 100 фута по-високо от максимално разрешената му височина в този сектор и по маршрута над река Потомак, който обичайно се използва от вертолети. Сблъсъкът с пътническия CRJ се случва на около 325 фута височина над терена.
В доклада се подчертава, че ръкъводителите полети на кулата на летище Роналд Рейгън-Нешънъл /DCA/ предупреждават два пъти екипажа на хеликоптера за близостта му с приближаващия самолет, като първото подобно съобщение е направено 2 минути преди сблъсъка. След второто предупреждение екипажът на хеликоптера иска разрешение на визуална сепарация и разминаване със самолета, като между 15 и 20 секунди по-късно следва катастрофата.

След излизането на предварителния доклад Федералната авиационна администрация /FAA/ наложи временно ограничение за полети на хеликоптери по маршрутите в градската зона на Вашингтон, което ще е в сила поне до края на февруари. Изключения ще се правят само в изключителни случаи за полицейски, медицински и президентски хеликоптери.
Разследването на NTSB продължава, като се фокусира върху фактори, като разликата във височините на двете въздухоплавателни средства и по-специално разминаването между разрешената и заеманата височина, комуникациите с ръководителите полети и действията на двата екипажа.
Черните кутии /записващите устройства/ на двете машини са намерени и ще бъдат прецизно анализирани в рамките на разследването.
Катастрофата е най-смъртоносния инцидент в американската авиация от 25 години насам, но и пореден случай на недопустимо близко разминаване на въздухоплавателни средства във въздуха, което ще предизвика сериозен преглед и на правилата за безопасност, комуникация и навигация в натовареното въздушно пространство на САЩ.