Американското Министерство на правосъдието предприе безпрецедентна мярка по налагането на рекордно голяма глоба на въздушен превозвач, заради „множество хронично закъсняващи полети.“ Става дума за втората по големина в Щатите нискоразходна авиокомпания JetBlue (B6), която ще бъде глобена първоначално 2 милиона долара, а в последствие още 10 милиона, от които 1 милион трябва да бъдат изплатени незабавно кеш.
Департамента по правосъдието дефинира хронично закъсняващи полети, като „забранена практика на нереалистично планиране на полетните разписания, която вреди както на пътниците, така и на здравословната конкуренция в авиационната индустрия.“
След като изплати половината от първоначалната глоба директно към министерството на финансите, JetBlue трябва да изплати останалата част под формата на компенсации за пътниците, засегнати от тези хронични закъснения.
В разследването на прокуратурата се разкрива, че авиокомпанията е оперирала поне четири хронично закъсняващи маршрута най-малко 145 пъти между юни 2022 и ноември 2023 година. Всеки от тези полети е бил хронично забавян при всяко изпълнение в продължение на пет или повече месеца.
Независимо от предупрежденията на прокуратурата JetBlue продължава да изпълнява полетите между базата си на летище Кенеди в Ню Йорк и Ралей-Дърам (Северна Каролина), Орландо и Форт Лодърдейл (Флорида) и още няколко други, като превозвачът е бил отговорен за над 90% от закъсненията по тези линии.
В съобщението на Департамента по правосъдието се казва още, че американските превозвачи „стъпват по много тънък лед,“ и че прокуратурата разследва и други авиокомпании за нереалистични полетни разписания.
Статистиката за 2024 година показва, че сред американските превозвачи с най-много закъснения е базираната в Денвър (Колорадо) Frontier Airlines, от чийто полети само 66.7% пристигат навреме. На второ място се нарежда JetBlue с резултат от 70.1%, а на трето е друг нискоразходен превозвач, Spirit Airlines със 73.1% полети пристигащи навреме.