Катастрофа с азербайджански Ембраер Е190 в Казахстан

1K прочитания

Пътнически самолет Ембраер Е-190 на Азербайджан Еърлайнс, е катастрофирал сутринта на 25 декември при опит за аварийно кацане на летище Актау в Казахстан. Самолетът е изпълнявал редовен полет J2-8243 от азербайджанската столица Баку за Грозни, Чечения, но решаване да се отклони към резервно летище, заради лошо време в района на първоначалната дестинация. Малко след като екипажа взима решение за отклонението обаче, е обявена аварийна ситуация, детайлите за която са все още неизвестни.

Опашната част от фюзелажа на катастрофиралия Ембраер, където са открити оцелелите от катастрофата

Моментът на сблъсъка със земята, уловен на аматьорския видеоклип

От данните на Flightradar24 и разпространен онлайн видеоклип от последните секунди на полета се вижда, че самолетът предприема снижение с резки промени във височината и скоростта, преди да се забие в земята с висока скорост и под нетипичен за тази фаза на полета ъгъл. На видеото се вижда, че машината се удря в земята с десен наклон на крилото и тангаж в снижение.

 

По първоначална информация на борда е имало 62 пътници и 5 души екипаж. Самолетът с регистрация 4K-AZ65 е произведен преди 13 години.

Самолетът претърпял фаталния инцидент е този Ембраер Е-190-100AR с регистрация 4K-AZ65, произведен през 2013 година.

Казахстанското министерство на информацията съобщава, че 29 души са оцелели в катастрофата и са откарани в болници с различна степен на наранявания, някои от които в критично състояние. Според други източници оцелелите са 32-ма души. Авиокомпанията съобщава, че на борда е имало 37 граждани на Азербайджан, 16 на Русия, 6 на Казахстан и 3-а на Киргизия.

Останките от предната част на самолета са неузнаваеми, поради големия ъгъл на атака при сблъсъка със земята

В 6:07ч универсално време транспондерът на самолета започва за излъчва код 7700 (аварийна ситуация), а екипажът съобщава за проблеми с управлението на машината. По това време самолетът се намира над Каспийско море. Минути по-късно екипажът иска аварийно кацане на близкото летище Актау и предприема снижение, което се изпълнява в нестандартен полетен режим, както се вижда от данните на Flightradar24. Още след излитането екипажът съобщава за проблеми с GPS сигнала по маршрута на полета, поради заглушаване, информацията за което се потвърждава и от проследяващите полетите сайтове, като Flightradar.

Данните от Flightradar24 показват изключително нестабилния полет в последните минути на самолета, които предстои да бъдат допълнително изследвани, заради известното заглушаване на GPS сигнала в района

При сблъсъка със земята се откъсва задната част на фюзелажа, където са открити и повечето оцелели при катастрофата. Останалата част от самолета е напълно унищожена при сблъсъка и последвалия пожар.

Мястото на катастрофата е само на няколко километра от пистата на летище Актау, Казахстан

Свързани теми

Предишна публикация
Турската Pegasus Airlines направи голяма поръчка за Боинг 737-10
Следваща публикация
Азербайджан потвърди официално, че пътническият Ембраер Е190 е свален от руска ракета
1K прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Кой какво поръча на Фарнбъро 2024

С приключването на най-голямото за годината авиоизложение във Фарнбъро, Великобритания, сделките за нови пътнически самолети…
Меню