Суперджъмбо А380 на Qantas лети близо месец със забравен инструмент в двигателя

321 прочитания

Пътнически самолет Еърбъс А380-800 на австралийската национална авиокомпания Кантас е изпълнил 34 безаварийни полета със забравен инструмент в единия от четирите му двигателя, съобщават австралийските медии, позовавайки се на публикуван доклад на Австралийската агенция за разследване на транспортни произшествия /ATSB/. Самолетът е летял общо 294 часа със забравения пластмасов инструмент, преди той да бъде открит по време на рутинен оглед след един от изпълнените полети.

Мястото, на което е бил забравен инструментът, е точно пред насочващите лопатки на компресора под ниско налягане на двигателя Rolls Royce Trent

Въпросният инструмент се използва за ръчно превъртане на компресора на двигателя по време на бороскопски инспекции. В доклада се предполага, че той е бил забравен в компресорната част на първата степен на двигателя по време на рутинно техническо обслужване на 6 декември 2023 година, като не е бил намерен до подобна рутинна инспекция след полет до Лос Анджелис на 1 януари 2024-а.

Независимо от пролетяните общо 294 цикъла по двигателя не са открити повреди, въпреки че самият инструмент е бил намерен в „много деформирано състояние“, заради енергийните потоци, на които е бил подложен, пише ATSB. Според доклада, инструментът с дължина от 1.25 метра е бил забравен от механик, който е очаквал да му потрябва на по-късен етап от техническото обслужване. Той се е намирал в обвивката на турбинния компресор с ниско налягане, където е бил намерен близо месец по-късно.

Графика на мястото, където е намерен забравеният инструмент – между вентилатора на компресора под ниско налягане и насочващите лопатки, приблизително на позиция 6ч

Въпросният А380 е с регистрация VH-OQI и един от десетте машини във флота на Кантас. След установяването на проблема на летището в Лос Анджелис, самолетът е проверен и изпълнява безпроблемен обратен полет до Сидни, Австралия.

Според доклада на ATSB външни предмети, забравени в гондолата и обшивката на двигателя могат да предизвикат разрушителни последици и сериозно да застрашат безопасността на полета.

Свързани теми

Предишна публикация
10 ноември 2003-а – последният полет на Конкорд за British Airways
Следваща публикация
Новият А321XLR изпълни първи редовен презокеански полет
321 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

IAG договори 50 Boeing 737 MAX

  Компанията-майка на British Airways подкрепи американският производител и потвърди ангажимента си за 200 самолета,…
Меню