Главният изпълнителен директор на групата Луфтханза разкри детайли около плановете на подразделението Луфтханза Техник (LHT) за изграждане на нова база в югозападна Европа, съобщава AWST.
По думите на Карстен Шпор, LHT възнамерява да разшири и без това голямото си международно присъствие на пазара за техническа поддръжка на самолети с голяма нова база край Лисабон, като резервен вариант ще бъде Испания.
Според директора на групата, Южна Европа е мястото, където LHT може да намери квалифицираните кадри, от които има нужда, каквито вече е трудно да бъдат намерени в Хамбург – главната база на компанията.
На фирмено събитие Шпор каза още, че авиокомпаниите от Луфтханза Груп са наели нови над 10 000 служители през 2024 година от общо над 250 000 кандидати. Подразделенията за услуги на групата обаче, продължават да страдат от липса на достатъчно квалифицирани кадри и кандидати.
Освен към откриването на нова база за поддръжка и ремонт на самолети в Португалия, Луфтханза проявява апетити и към пазара на авиокомпаниите в страната, където води сериозни преговори около приватизацията на националната TAP Air Portugal. Това е следващата инвестицонна крачка в Южна Европа за германския гигант, след ключовата инвестиция в италианската ITA Airways, която бе финализирана през лятото на 2024-а.
Европейското портфолио на LHT извън Германия включва Lufthansa Technik Sofia в България, LHT Малта и LHT Будапеща. Централата на компанията в Хамбург е специализирана в поддръжка на VIP и правителствени самолети, самолети за специални мисии и финално сглобяване на интерори за новопроизведените пътнически самолети от фабриката на Еърбъс във Финкерведер.
Основен играч на MRO пазара в Лисабон в момента е TAP M&E, която предлага цялата гама от техническо обслужване и поддръжка, но с фокус основно върху домашната си авиокомпания.