Първи полет за първият A321XLR на стартовия клиент Iberia

236 прочитания

Наближава началото на търговските полети с новия Еърбъс А321XLR – версията на най-популярния през последните години представител на моделното семейство, която има безпрецедентен обсег на действие от 8700км или полетно време от почти 11 часа. Стартов клиент на самолета изненадващо се оказа испанската Iberia, след като първоначално сочената за такъв ирландска авиокомпания Aer Lingus обяви, че не е готова с маршрутите си за новия самолет. В крайна сметка решението бе взето от компанията-майка и на двата превозвача – конгломератът International Airlines Group (IAG), в който влизат още British Airways, Vueling и LEVEL.

Първият А321XLR за Iberia на летище Финкерведер край Хамбург

На 1 октомври новата машина изпълни първи тестов полет преди доставката от летището на фабриката на Еърбъс в Хамбург. Предишните дни са изпълнени поредица наземни тестове, като прекратено излитане, работа на спирачките и механизацията.

Испанската Иберия възнамерява да въведе първия си XLR в редовна експлоатация през ноември по линията Мадрид – Бостън, като преди това са планирани и няколко полета по къси разстояния до европейски столици.

Испанската авиокомпания е стартов клиент на A321XLR и ще оперира с общо 16 самолета от типа

Ето още данни за Еърбъс А321XLR, който е самолетът с най-дълъг обсег в сегмента на двумоторните машини с една пътека и направи първи полет преди само 2 години.

  • Регистрация в Иберия – EC-OIL
  • Сериен номер на производителя – MSN 11504
  • Двигатели – CFM LEAP 1A
  • Обсег на действие – 8700км
  • Пътническа конфигурация – 180-220 места в двукласова или еднокласова кабина
  • Полетно време – до 11 часа

Иберия очаква да получи общо 8 А321XLR до края на 2024 година.

Испанската авиокомпания възнамерява да оборудва новите си XLR-и с двукласова кабина и специално разработени за модела бизнес-седалки, осигуряващи комфорта на големите широкофюзелажни самолети.

Така изглежда Бизнес класата в новите А321XLR на Iberia за комфортни презокеански пътувания

Това е друга възможна конфигурация на Бизнес салона, разработена от френския подизпълнител Safran, при която седалките гледат в противоположна на пътеката посока

Свързани теми

Предишна публикация
Авиационният алианс SkyTeam добавя влаковете Eurostar, като партньор
Следваща публикация
Българската Fly2Sky добави 10-и самолет към флота със специална церемония в София
236 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

EasyJet и Airbus ще работят по е-самолет

Лоукост авиокомпанията и европейският производител подписаха на авиосалона в Дубай меморандум за съвместна работа по…
Меню