Наближава началото на търговските полети с новия Еърбъс А321XLR – версията на най-популярния през последните години представител на моделното семейство, която има безпрецедентен обсег на действие от 8700км или полетно време от почти 11 часа. Стартов клиент на самолета изненадващо се оказа испанската Iberia, след като първоначално сочената за такъв ирландска авиокомпания Aer Lingus обяви, че не е готова с маршрутите си за новия самолет. В крайна сметка решението бе взето от компанията-майка и на двата превозвача – конгломератът International Airlines Group (IAG), в който влизат още British Airways, Vueling и LEVEL.
На 1 октомври новата машина изпълни първи тестов полет преди доставката от летището на фабриката на Еърбъс в Хамбург. Предишните дни са изпълнени поредица наземни тестове, като прекратено излитане, работа на спирачките и механизацията.
Испанската Иберия възнамерява да въведе първия си XLR в редовна експлоатация през ноември по линията Мадрид – Бостън, като преди това са планирани и няколко полета по къси разстояния до европейски столици.
Ето още данни за Еърбъс А321XLR, който е самолетът с най-дълъг обсег в сегмента на двумоторните машини с една пътека и направи първи полет преди само 2 години.
- Регистрация в Иберия – EC-OIL
- Сериен номер на производителя – MSN 11504
- Двигатели – CFM LEAP 1A
- Обсег на действие – 8700км
- Пътническа конфигурация – 180-220 места в двукласова или еднокласова кабина
- Полетно време – до 11 часа
Иберия очаква да получи общо 8 А321XLR до края на 2024 година.
Испанската авиокомпания възнамерява да оборудва новите си XLR-и с двукласова кабина и специално разработени за модела бизнес-седалки, осигуряващи комфорта на големите широкофюзелажни самолети.