Българската чартърна и ACMI авиокомпания Fly2Sky (F6) отново има Еърбъс А321 във флота само пет месеца, след като върна последният си предишен самолет от този тип на лизингодателя, съобщава ch-aviation. Втората машина за българския оператор е 21.4-годишен самолет с конфигурация на салона с 212 седалки в икономична класа, който до момента е летял за датската Sunclass Airlines (DK).
Самолетът е с регистрация LZ-FSH и е доставен в София на 24 юли, след което отлетя за Тел Авив, за да започне работа на мокър лизинг за израелската Arkia Israeli Airlines (IZ) по договор до края на октомври 2024-а.
Българският ACMI специалист оперира с общо 3 самолета А321 между ноември 2021 и Март 2024, два от които бяха конвертирани в товарни след връщането им на лизингодателя.
Това е седмият самолет във флота на Fly2Sky, която към момента има общо 6 А320-200. Според представители на авиокомпанията плановете са към флота да бъдат добавени още поне четири самолета, като първите два – един А320 и един А321 се очакват до края на август. Още един А320 би трябвало да се присъедини към флота през септември тази година. Справка в регистрите показва, че наскоро е бил регистриран още един нов за авиокомпанията самолет с регистрация LZ-FSI, който е 21.3-годишен A321-200, също идващ от Sunclass Airlines.
Междувременно още през юни българската авиокомпания е заявила пред Гражданската въздухоплавателна администрация, че променя правната форма на компанията от Дружество с ограничена отговорност /ООД/ в Акционерно дружество /АД/, с цел „подобряване и оптимизация на корпоративната структура на организацията и бизнеса“. Капиталът на новото АД е 441 000 лева, като акциите са разпределени между консултантската компания ALG Aero Holding (51%) и Aerovista (49%), каквото беше съотношението и в ООД-то. Справка в регистрите показва, че и двете компании реално се асоциират с опериращата от Дубай Aerovista, собственост чрез свързани фирми на руски бизнесмен.