Croatia Airlines получи първия си A220 от поръчани общо 15

62 прочитания

Хърватската национална авиокомпания Croatia Airlines (OU) посрещна официално първия си чисто нов Еърбъс А220-300 на тържествена церемония в Загреб на 30 юли. Самолетът беше доставен от производствената линия в Мирабел, Канада и е началото на амбициозната програма на превозвача за пълна трансформация на флота и преминаване към операции със само един тип самолети от най-ново поколение.

Първият самолет от типа за хърватската авиокомпания, която е член на Star Alliance, е част от мащабна поръчка за общо 15 самолета, 13 от които са от по-голямата версия А220-300 и два от по-малката А220-100. В съвместното съобщение на превозвача и производителя Еърбъс се казва, че трансформацията на флота е „най-големия проект в историята на авиокомпанията,“ която тази година празнува своята 35-а годишнина.

9A-CAE след боядисването на производствената линия в Мирабел, Канада

А220 е самолет от среден клас, запълващ нишата от 100-150 местни пътнически машини с възможност за прелитане до 6 700 километра. В допълнение към това самолетите от този тип имат над 50% по-ниско шумово замърсяване в сравнение с предишни поколения самолети и около 40% по-ниски емисии от азотен оксид от стандартите в индустрията. Машините от този тип са подготвени да летят и с до 50% устойчиво авиационно гориво. А220 е оборудван двигателите от серията GTF-1500 на Прат енд Уитни, като хърватските самолети получават най-новите версии на тези мотори, които имат удължен интервал на обслужване, за разлика от проблемните двигатели от същия тип от предните му версии.

Загреб, е името на първия хърватски А220

Първият самолет на хърватските авиолинии е с регистрация 9A-CAE, в чест на канадската компания CAE – най-големия световен производител на пълни полетни симулатори и провайдър на обучение за пилоти. Самолетът е кръстен на хърватската столица Загреб.

Croatia Airlines взима самолетите от типа на лизинг от Air Lease Corp. – един от най-големите лизингодатели в индустрията.

Нова визуална идентичност и продукт на борда

С първия А220 хърватския превозвач въвежда и обновената си визуална идентичност с нова ливрея на самолетите. Главният изпълнителен директор Ясмин Баич каза при пристигането на новия самолет в Загреб, че „ребрандингът трябва да подобри видимостта и разпознаваемостта на авикомпанията на континента, подчертавайки ролята на превозвача в националната идентичност на страната.“

Новата бранд-идентичност на хърватския национален превозвач в обобщен вид

В официалното съобщение се казва още, че новият брандинг подчертава ангажираността на авиокомпанията към качество, безопасност и хърватска гордост. Въпреки че разликите в окраската са минимални и едва ли ще бъдат забелязани от обикновения потребител, авиокомпанията се е постарала да обясни промените и в специално видео:

Хърватските А220-300 ще са оборудвани със 148 места в две класи, а -100 със 127 места в еднокласова конфигурация. За момента първия маршрут се планира да бъде между Загреб и Франкфурт. Новите хърватски самолети ще са оборудвани за първи път и с бордна Wi-Fi мрежа за доставяне на съдържание към персоналните устройства на пътуващите, както и с USB контакти за всяка седалка. Безжичната мрежа ще осигурява и достъп до интернет по време на полет, благодарение на Ku-band мрежата от Panasonic Avionics.

Пътническата кабина на хърватските А220, в които за разлика от България Еър, бизнес салонът е оборудван със стандартни седалки-

Croatia Airlines се надява да получи всичките 15 поръчани самолета до края на 2026-а година, с което да приключи цялостното обновяване на флота. Към момента превозвачът разполага с флот от 12 самолета, от които:

  • 5 Еърбъс А319 на средна възраст 23 години и 144 седалки
  • 1 Еърбъс А320 на 22 години и 174 седалки
  • 6 DeHavilland Canada Dash 8-Q400 на средна възраст 18 години и 76 седалки

Четири от настоящите „големи“ Еърбъси в хърватския флот

Към края на юни 2024-а около 30 авиокомпании са клиенти на канадските Еърбъси А220, сред които и българският национален превозвач България Еър с доставени 4 от общо 7 поръчани самолета от двете версии. Над 340 самолета от типа са в експлоатация, а поръчаните машини вече надхвърлят 900.

Свързани теми

Предишна публикация
България Еър възобновява кодшеъра с Air France-KLM
Следваща публикация
Полетя първият А321neo за холандската KLM
62 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Mitsubishi купува Bombardier CRJ

Mitsubishi се очаква да обяви финализирането на сделка за придобиване на програмата CRJ от Bombardier…

Aribus доставиха 1500-ния A330

Airbus се присъединиха към клуба на самолетостроители доставили повече от 1500 широкофюзелажни машини от един…
Меню