Cyprus Airways смалява плановете за развитие

68 прочитания

Кипърската авиокомпания Cyprus Airways взе решение за намаляване броя на самолетите Еърбъс А220, които трябваше да придобие през следващите няколко години, въпреки че все още разглежда модела като ценен компонент от своя флот. Заявлението е на Главния изпълнителен директор Тасос Мишел.

Превозвачът, базиран в Ларнака, за момента има само два А220 във флота, като следващите два самолета от типа трябва да бъдат доставени от лизингодателите до края на лятото на 2024-а и още два в първата половина на 2025-а. Компанията разполага и с два А320сео.

Един от двата А320сео във флота на Cyprus с първата ливрея на превозвача

Първоначалните планове на Cyrpus бяха да поръча още 6 А220 директно от производителя Еърбъс, но сега този вариант отпада.

Според Мишел, причина за промяната в плановете са добре известните проблеми с двигателите GTF на Прат енд Уитни, които са създавали проблеми на превозвача и са го накарали да преосмисли стратегията си за развитие.

„Ако не бяха Прат енд Уитни, тази година щяхме да сме на печалба,“ казва Мишел.

Главният изпълнителен директор на Cyprus Airways Тасос Мишел

По неговите думи всички самолети имат проблеми, но за малка авиокомпания със само два екземпляра това създава по-сериозни главоболия. Сайпръс може да вземе повече А320, докато не се намери трайно решение с А220, което се очаква към 2027-а, според Мишел.

Той обаче признава, че решението ще се отрази на репутацията на авиокомпанията, тъй като „пътниците държат да летят с новите А220 и всъщност се оплакват, когато полетът им не е с този тип.“ Кипърските А220 са в конфигурация от 128 седалки в двукласова конфигурация, като бизнес салона е с две двойки широки бизнес седалки, каквито вече са рядкост в Европа.

Салонът на кипърските А220-300 е с цели 12 места в бизнес класа

Следващите два самолета на компанията обаче ще бъдат доставени в еднокласова конфигурация със 140 седалки, но все пак със значително по-голямо разстояние между редовете от новия стандарт, наложен от нискоразходните превозвачи.

Пред Aviaton Week Мишел казва още, че докато флотът расте намеренията на превозвача са най-вече да увеличава честотите на полетите, като стигне до поне ежедневни ротации до основните дестинации. Както всички превозвачи на острова и Cyprus е в постоянна конкуренция с нискоразходните авиокомпании, но плановете й са да остане традиционен оператор с пълно обслужване.

Мрежата на Cyprus Airways е фокусирана главно върху Гърция и гръцките острови плюс няколко основни западноевропейски летища. Ще бъде засилен фокусът обаче и върху близкоизточните маршрути, като Бейрут, Тел Авив, Дубай и Египет, с които страната има сериозни търговски връзки и традиционно висок пътникопоток, особено когато се изострят конфилките в региона.

Един от А320-ките на бившата Cyprus Airways, която фалира през 2015 година

Официално Cyprus Airways се води национален превозвач на Кипър, след като предишният такъв със същото име фалира през 2015 година. Разликата е, че предишният беше държавна авиокомпания, а сегашният е частна, притежавана основно от инвестиционния холдинг SJC Group на бизнесмена Савас Савидис, която придоби правата върху търговската марка през 2016-а. Година по-късно новата авиокомпанията със старото име стартира операции с два самолета А320 взети от руската S7 Airlines. Според информациите тогава част от капитала и финансирането на дейността на превозвача също са били от компании и лица свързани с руското дружество.

Свързани теми

Предишна публикация
ЕС одобри поглъщането на ITA Airways от Lufthansa Group
Следваща публикация
Редовни полети от Варна до Прага и Франкфурт с България Еър
68 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню