Еър Сърбия разкри наскоро плановете си за разширяване на мрежата през предстоящия зимен сезон, след като фокусира усилията си през настоящото лято върху консолидация на операциите. Главният изпълнителен директор на авиокомпанията Иржи Марек представи повече детайли за стратегията си за експанзия, както в регионалната, така и в европейската мрежа на превозвача.
В интервю за Aviation Week Марек споделя, че по отоншение на регионалната и европейската мрежа на авиокомпанията ще бъдат приложени различни стратегии. В регионален аспект компанията вече оперира до 17 дестинации в бивша Югославия, като последната от тях е Мостар, която стартира през април. В този сегмент фокусът ще е към уплътняване на трафика и добавяне на честоти, за да се увеличи трансферния трафик. Повечето от тези линии се обслужват от обновения флот от регионални самолети ATR-72.
Марек добавя, че Air Serbia гледа и към по-обширния район на Балканите, заради географската позиция на Белград, която разкрива нови възможности за растеж в България и Румъния, където за момента се обслужват само столиците и една морска дестинация, Варна. Според него, през следващия зимен сезон ще бъде разкрита поне още една нова дестинация в Румъния, а през следващото лято потенциално и в България, Пловдив. Тези линии обаче няма да разчитат на директния трафик, а повече от трансферните пътници.
Шефът на сръбския превозвач споделя, че в Европа почти не са останали дестинации с директен трафик, които да не се обслужват от Белград, като по тази причина растежът ще се фокусира върху трансферните пътници през следващите сезони. По неговите думи останалите необслужени дестинации с голям директен потенциал са Дъблин и Манчестър, по които няма и конкуренция от нискоразходните превозвачи. Следващ фокус ще бъде и кавказкия регион, където потенциалните кандидати са Баку и Тбилиси.
Air Serbia очаква да добави към флота и третия си широкофюзелажен Еърбъс А330 до края на лятото, като четвърти самолет от типа се очаква в началото на следващата година.