Възкръсналата норвежка нискоразходна авиокомпания Norwegian ще се възползва от заявените опции за поръчка на общо 30 броя Боинг 737-10 след няколко години, когато самолетът най-после получи типов сертификат. Заявлението е на Главния изпълнителен директор на авиокомпанията Гер Карлсен.
„Смятаме, че 737-10 е правилният избор за нас и по всяка вероятност ще конвертираме в твърди поръчки всичките 30 опции, които имаме за този самолет. По всяка вероятност това ще отнеме време по обективни причини, докато тръгнат доставките от Боинг. Но го очакваме в следващите години,“ казва Карлсен.
Шефът на Норуиджън използва случая, за да изрази загриженост от факта, че намаленото производство на Боинг 737 ще се отрази негативно на плановете на авиокомпанията му да оперира с 87 самолета през лятото на 2024. По неговите думи, доставките на нови самолети за превозвача ще се забавят сериозно. От началото на годината компанията е получила общо два 737-8, като още един се очаква през юни.
Според данните на ch-aviation, към момента Norwegian оперира със собствен флот от 62 Боинг 737-800 и 21 Боинг 737-8, разпределен в норвежкото и шведското подразделение (Norwegian Air Sweden) на превозвача. Още 52 броя 737-8 предстои да бъдат доставени в рамките на програмата за преминаване към еднотипен флот изцяло от 737-8 МАХ. Преминаването към еднотипен флот ще хармонизира поддръжката на самолетите и ще оптимизира сериозно оперативните разходи.
Междувременно Norwegian обяви откриването на нови бази, като тази в Рига, Латвия, Палма де Майорка през лятото и запазването на Барселона като целогодишна база. През есента ще бъде открита и още една испанска база на Канарските острови.