Египетската национална авиокомпания Egypt Air връща за обратно изкупуване всичките си самолети Еърбъс А220-300 на лизингодателя Azorra, който ще ги предоставя на други превозвачи, съобщава Flightglobal.
Според данните на Cirium по-голямата част от 12-те канадски еърбъса на египетската авиокомпания са паркирани дългосрочно от известно време, като само 2 самолета изпълняват редовни полети към края на януари. Въпреки че не обяснява причините за връщането на самолетите, Egypt Air преди време посочи, че причина за дългосрочното съхранение са проблеми с двигателите на модела Pratt & Whitney PW1500G, от каквито се оплакват и други потребители на моделното семейство. Те са свързани главно с липсата на достатъчно резервни двигатели и части за тях.
Според Azorra обаче, почти новите самолети на египетския превозвач, които са на по-малко от 5 години и доставени директно на компанията, разполагат с „наскоро ремонтирани и напълно ъпдейтнати двигатели от P&W.“ Главният изпълнителен директор на Азора Джон Еванс заяви, че устойчивото партньорство с Еърбъс и Прат енд Уитни, е ключово за улесняването на това „креативно решение,“ което ще подпомогне трансформацията и обновяването на флота на египетския превозвач. Според шефа на авиокомпанията връщането на целия флот ще позволи на Egypt Air да разшири флота си с нови широкофюзелажни самолети от Еърбъс.
Амбициозните планове на компанията бяха представени по време на авиосалона в Дубай в края на миналата година, където базираната в Кайро авиокомпанията обяви поръчки за 10 Еърбъс А350-900 и 18 Боинг 737 МАХ, които трябваше да бъдат доставяни от 2025 година, но предвид развитието на ситуацията това може да се случи и по-рано.
Двете страни не обявиха детайли за финансово изражение на сделката.