Германската Луфтханза Карго приземи целия си флот от общо 4 конвертирани Еърбъс А321-200P2F, след като са били открити пукнатини в задната част на фюзелажа, което е накарало компанията да се усъмни в надеждността на конверсията им от пътнически в товарни, съобщава Bild.
След първоначалната инспекция два от самолетите са получили разрешение да се върнат към полети, докато останалите два ще останат на земята до отстраняването на проблема и получаването на дългосрочна гаранция от страна на Еърбъс. В Луфтханза и товарното й подразделение това се случва за първи път, но Авиофорум припомня, че подобни проблеми с конвертираните А321 съвсем не са рядкост. Сертифицирането на самата програма за конверсия на модела беше забавено с няколко години, заради възникващи подобни проблеми с издръжливостта на конструкцията и аероструктурите на самолета на допълнителното натоварване.
Луфтханза използва товарната версия на А321 от януари 2022-а, като четирите самолета са на възраст между 11 и 22 години. Те са конвертирани на производствените линии на Elbe Flugzeugwerke в Германия.
Поредното локализиране на пукнатини във фюзелажа на този модел може да е индикация за по-сериозен казус с цялостния дизайн на конверсията, при която се подсилва не само подът на основната палуба на самолета, но и основни компоненти от носещата централна конструкция.
Към момента само две компании имат допълнителните сертификации да изпълняват конверсията на А321 от пътническа в товарна версия, една от които е Elbe, която е джойт-венчър дружество на Еърбъс и сингапурската ST Engineering.
Другата одобрена организация е Precision Conversions (Aircraft Solutions), с чиято модификация А321PCF засега не са съобщавани официално подобни проблеми.