По повод публикацията на SeeNews за „93% спад в консолидираната печалба на Bulgarian Airways Group за деветмесечието,“ която АФ цитира, получихме уточняваща информация от българската авиационна група, която публикуваме без редакторска намеса:
„Във връзка с материала на Авио Форум, който е със заглавие “93% спад в консолидираната печалба на Бългериан Еъруейз Груп за деветмесечието”, бихме искали да подчертаем, че по този начин представената информация, изведена от данните в консолидирания отчет на групата за третото тримесечие на годината, е некоректно поднесена и може да се тълкува като подвеждаща.
Изминаващата 2023 година е белязана от много успехи за групата, както и въвеждането на редица новости и обновления в дейността на дъщерната компания „България Еър“. Националният превозвач на България е отчел повишение на броя на своите пасажери през изминалия период, сключил е нови ключови партньорства, пуснати са успешни директни линии и е разширил и надградил своя авиационен флот с три нови модерни самолета от последно поколение – Airbus A220.
През третото тримесечие на 2023 г. групата на Бългериан Еъруейз Груп е придобила дялово участие в размер на 20% в „Дюфри София“, като чрез тази инвестиция разширява гамата на предлаганите услуги в авиационния сектор. В този смисъл изваждането и представянето на отделни финансови данни, без да се вземе предвид цялостната картина, инвестиции и състояние на компанията и групата, създава грешни впечатления, които нямат общо с действителността.
През отчетното трето тримесечие на годината групата е реализирала приходи от извършени полети в размер на 83,8 млн. евро или с 41,43% повече спрямо сравнителния период, представляващи 24,5 млн. евро увеличение.
Другите приходи на групата, представляващи приходи от наеми и други, отчитат намаление в размер на 4,8 млн. евро. или едва 11,59%, а цитираното намаление в размер на 15,3 млн. евро. в продажбата на нетекущи активи се дължи на продажба на 3 броя от самолети, тип Ембраер на 15.09.2022 г. Нетното изменение в приходите от оперативна дейност на групата е увеличение в размер на 4,5 млн. евро или са реализирани с близо 4% повече приходи.
Намалението в нетния финансов резултат за периода се дължи основно на увеличението на разходите за външни услуги и в частност увеличените разходи за държавни такси, както и консултантските разходи, свързани с нови инвестиционни проекти. То обаче не отразява по никакъв начин негативни тенденции, каквито внушения може да предполага статията, а точно обратното – показва стратегическата ангажираност и дейност на групата в посока развитие и модернизиране както на компаниите от портфолиото на авиационната група, респективно подобряване на авиационния пейзаж в България.“