Lufthansa Group поръча 80+ нови самолета от Еърбъс и Боинг

781 прочитания

Поръчката е за самолети за къси и средни разстояния и включва още 80 опции

Бордът на директорите на Луфтханза Груп одобри поръчката на нови самолети за къси и средни разстояния, разпределена между двата големи производителя – Еърбъс и Боинг, се казва в официално съобщение на компанията.

Поръчката включва 40 самолета Airbus А220-300 от канадското подразделение на компанията плюс 20 опции за същия модел. От европейското производство са договорени нови опции за 40 самолета от семейството А320нео. Към Боинг поръчката е за 40 броя 737-MAX-8 и още 60 опции за самолети от същия модел.

По каталожни цени стойността на обявената на 19 декември 2023 сделка е над 9 милиарда долара, но според съобщението няма да засегне сериозно прогнозните капиталови разходи на групата за 2023-24 година, като отговоря и на плановете й за средносрочно развитие. Инвестициите през 2023 се очаква да достигнат нетно 3 милиарда долара, колкото трябва да достигнат и през следващата 2024-а.

А220-300 е самолет от последно поколение с капацитет до 148 места и рекордно нисък разход на гориво от 2.5 литра на 100 пътнико-километра. Според информацията на Групата, новопоръчаните самолети от модела ще бъдат насочени към новосъздадената авиокомпания Lufthansa City Airlines и ще обслужват къси и средни отсечки от Франкфурт и Мюнхен. Доставките се очаква да започнат през 2026 година. До сега А220 се използваше от само една от авиокомпаниите от групата – Swiss International Airlines, която е и стартов клиент на А220-100, тогава известен като CS100.

Изненадваща е поръчката на Боинг 737-8, тъй като всички без един от самолетите от това моделно семейство бяха извадени от флота на групата. Към момента действащ е един-единствен Боинг 737-800 в Eurowings. Новопоръчаните машини ще са със 190 места в две класи и първите се очакват в началото на 2027 година. Тъй като плановете за Lufthansa, Lufthansa City и Swiss очевидно не включват самолети от американския производител, тези машини по всяка вероятност ще отидат в някой от останалите превозвачи в групата, която включва още Brussels Airlines, Austrian, Eurowings и Discover.

Допълнителните 40 опции за семейството А320 пък трябва да осигурят програмата за обновяване на флота от тези самолети в групата, която към момента разполага с около 450 машини от сериите Сео и Нео. Еърбъс има да доставя още 71 самолета А320нео и А321нео за компаниите от групата от предишната твърда поръчка, която трябва да бъде изпълнена до 2026 година.

Свързани теми

Предишна публикация
Срив на двата двигателя при излитане на Боинг 737 на S7
Следваща публикация
Много нови маршрути от България Еър за лято 2024
781 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

CryoSat 2 стана на 10г

На 8 април казваме честит рожден ден на сателита CryoSat-2 на Европейската космическа агенция (ESA)…

Airbus представи A321XLR

Европейският консорциум Еърбъс представи на авиосалона в Бурже най-новия си модел – A321XLR от семейството…

Airbus залага на Китай за R&D

Airbus избра южния китайски град Шънджън, провинция Гуандонг за своя център за иновации в Китай.…

Boeing и Embraer преговарят за сливане

Американският гигант Boeing е в преговори за придобиване на бразилския производител Embraer. Компаниите очакват решението…
Меню