Финландският национален превозвач се похвали с пълното изплащане на спасителния заем от държавата, който авиокомпанията взе, за да преодолее Ковид-кризата, съобщава airwatch.
Сумата от над 400 милиона евро, е изплатена заедно с лихвите, след като Finnair демонстрира качествено оздравяване с четири последователни тримесечия на печалба, в резултат от бума на търсенето на пътувания със самолет.
Освен пандемията, която засегна множество превозвачи по света, Finnair трябва да се справя и с ефектите от военните конфликти в Украйна и Близкия изток и затварянето на въздушното пространство над Русия, което е ключово за интерконтиненталните й операции. Въпреки наложителното удължаване на времетраенето на полетите към Далечния Изток, авиокомпанията успя да върне почти всичките си дестинации от преди пандемията – най-вече Япония, Китай и Корея. Вместо над Русия, сега тези полети се изпълняват по полярните маршрути над северния полюс, което ги удължава със средно 3-4 часа.
Полетите на превозвача към югоизточна Азия, като Индия, Тайланд или Сингапур също са засегнати от конфликтите и също се удължават с по няколко часа.
Въпреки това предложенията за пътуване на финландската компания са едни от най-добрите на пазара между Европа, Далечния Изток и Югоизточна Азия, като Finnair продължава да демонстрира положителна треактория на финансовите си резултати.
Тя възстанови полетите до Токио /Нарита и Ханеда/, Осака, Нагоя, Пекин, Шанхай, Чанжу, Гуанжоу и други китайски дестинации, както и до Делхи, Мумбай, Пукет, Сингапур, Бангкок и други в региона.
Авиокомпанията оперира под хибридна структура, като е едновременно публично листната на борсата, но финландското правителство е мажоритарен акционер с 55.8% дял. Точно тази структура помогна за решението на правителството да подкрепи превозвача в турбулентната кризисна ситуация от 2020 година досега.
Finnair има почти 80 самолета във флота, от които:
- 12 ATR-72-500
- 12 Embraer E-190
- 5 Airbus A319
- 10 A320
- 15 A321
- 8 A330-300
- 17 A350-900 с очаквана доставка на още 3