Боинг най-после ще може да започне сертификационните тестове на най-големия от серията 737 – МАХ 10.
Разрешението от Федералната авиационна администрация на САЩ позволява на пилотите на регулатора да участват в тестовете, след като производителят извърши над 400 полета според вътрешен документ на компанията.
Това е повратен момент за този модел. Програмата бе забавена след двете катастрофи на 737 МАХ 8 и в резултат на тях глобалното приземяване на максовете 8 и 9 между март 2019 и ноември 2020 година.
Боинг очаква да достави първия МАХ 10 догодина, който ще може да превозва до 230 пътници и да лети на 5741 километра без междинно кацане, според производителя.
Досега поръчките за модификацията за 963. Сред авиокомпаниите, направили най-големи поръчки са Alaska Airlines, Delta Air Lines, United Airlines, Vietjet, а от тази година и Райънеър за над 350 самолета, по данни на Cirium.
Производителят се надява 737-10 да получи сертификат през 2024-а, когато ще започнат и доставките.
Моделът с двигатели LEAP-1B от CFM International и един от най-големите в класа, като Боинг разчита с него да заеме по-голям пазарен дял от конкуренцията в печелившия сегмент.
Междувременно прекият му конкурент Еърбъс A321neo спечели много поръчки и води по този показател, защото с модификацията XLR може да лети най-далеч от предлаганите и дава на авиокомпаниите по-евтина алтернатива на широкофюзелажните модели, които традиционно изпълняват презокеанските полети над Северния Атлантик.