Emirates направиха огромна поръчка на боинги, докато Airbus се скара с президента им Тим Кларк, който нарече „дефектен“ флагмана на европейския консорциум.
На четвъртия ден от авиосалона, когато почти всички си бяха тръгнали, Airbus все пак успя да сключи сделка с авиокомпанията от Дубай, но тя се оказа по-малка от очакваното.
И двата производители срещат все повече трудности да изпълняват поръчките си, въпреки че заявяват обратното. Те са все по-зависими от веригите си на доставки и производители на важни части като Rolls-Royce. Но не все пак Ролс-Ройс, а Ербъс отнесе удара в Дубай.
Освен това Боинг традиционно доминира сред трите регионални гиганта: Emirates, Qatar и Etihad.
Boeing се прибра у дома с поръчки, оценявани на повече от 30 милиарда щатски долара.
Сред тях са за 90 самолета 777Х от Emirates, SunExpress, FlyDubai, Royal Jordanian, EgyptAir, Ethiopian.
За успех на авиосалота се сочи поръчката на Ethiopian, които явно си върнаха доверието в 737 MAХ. Наред с поръчката на 11 787 Dreamliner и 20 737 МАХ, Ethiopian добавиха опция за още 15 дриймлайнера и 21 допълнителни 737 МАХ. Така станаха авиокомпания от Африка с най-голяма поръчка от Boeing по данни на производителя.
Боинг обаче грабна лъвския пай в Дубай с Емирейтс. Това е най-големия оператор на 777. Поръчката им включва 55 самолета 777-9, 35 777-8 и пет 787. Което прави общо 205 самолета 777Х беглог за Emirates и 35 заявени Dreamliner. В момента според Boeing те летят със 150 самолета 777 във флота си.
FlyDubai обяви намерение да купи 30 дреймлайнера, с което за пръв път прояви интерес към широкофюзелажен самолет. Сега авиокомпанията лети с флот от 79 самолета, предимно 737 и има поръчани още 137 от този модел. С дриймлайнерите смята да лети по дълги маршрути, каквито още няма и да увеличи капацитета по сегашните дестинации. Според АП поръчката им е за 11 милиарда щатски долара.
Съвместното дружество на Turkish и Lufthansa, SunExpress обеща да купи 90 боинга 737. В поръчката има 27 самолета 737-8, 13 737-10 и опция за 45 самолета 737-МАХ.
Airbus спечели поръчка от EgyptAir за А350 и от Air Baltic за най-малкия си самолет, А220. Emirates вероятно окончателно се отказаха или замразиха намерението си да купят А350-1000 заради изтеглянето за проверка на двигателите на Rolls-Royce Trent XWB-97, но се съгласиха да увеличат поръчките си за А350-900 с още 15 самолета. Сделката е оценявана на 6 милиарда щатски долара. Така европейският производител има поръчки за общо 55 самолета в Дубай /договори, опции и меморандуми за разбирателство/.
Emirates подписаха серия поръчки за общо 1,5 милиарда щатски долара за поддръжка на флота си от А380 и за удължаване на експлоатационния срок, по информация на Simple Flying.
Ethiopean поръча 11 самолета А350-900 с опция за още 6, с което имат заявени общо 33 А350.
Въпреки че добри сделки имаше, авиосалонът остана без съобщенията за големи поръчки, очаквани от Riyadh Air и Turkish.