С флот от 48 самолета А220-300, латвийската авиокомпания към момента е най-големия оператор на този тип в света.
На авиосалона Дубай 2023 Air Baltic поръча още 30 А220-300 с опция за допълнителни 20. Тези самолети ще бъдат прибавени към наличните от 2016 година насам, когато тя стана стартов клиент на този модел на Bombardier, първоначално наречен CS Series. Ако всички поръчки + опции бъдат изпълнени, латвийския оператор ще има над 80 самолета от типа.
Airbus, който купи в последствие придоби семейството и цялата пътническа дивизия на канадския производител Bombardier, нарича Air Baltic „Посланик на А220“ и разчита на авиокомпанията за бъдещето на сериите. В края на октомври 23-та производителят има почти 820 поръчки от около 30 клиента. С тези самолети вече летят 17 авиокомпании по света, включително Bulgaria Air, която получи 3 самолета от по-големия модел от семейството през 2023-а и очаква още 4, от които два от по-малкия модел А220-100.
Air Baltic се готви за излизане на борсата след около година. Тя вече получи рейтинг Категория 1 от американската FAA.
В Дубай директорът на превозвача Мартин Гаус омаловажи тревогите около двигателите PW1000 на Pratt & Whitney, с които са оборудвани всички А220:
„Да кажем, че двигателят узрява и нямаше да поръчаме, ако нямахме пълно доверие в самолет с този двигател,“ казва Гаус.
С новата поръчка Air Baltic разчита да разшири съществуващите си бази в Балтийските страни, да добави нови в Скандинавия и да развие бизнеса си с мокър лизинг, който обслужва други превозвачи.
На 15 ноември 2023 Air Baltic и Delta Air Lines обявиха кодшеър договор в сила от 22 ноември, заради безпрецедентното търсене на презокеански пътувания. Delta ще постави кода си по 20 маршрута, изпълнявани от балтийската авиокомпания, включително от Рига, Талин и Вилнюс.
През летния сезон на 2024-а Air Baltic ще изпълнява отново редовни полети до две български летища – София и Варна.