Авиокомпанията иска да намали емисиите си въглероден диоксид и инвестира в DG Fuels 4,40 милиона евро. Освен това се ангажира да купува по 75000 тона SAF годишно от американската компания от 2029г.
През октомври 2022г Air France-KLM обяви поръчка за 600 хиляди тона SAF за доставка между 2027 и 2036г.
DG Fuels съобщава още, че финансирането ще бъде използвано за завод устойчиво авиационно гориво в Луизиана. Американската компания планира да отвори завод и в Мейн, който ще започне доставки от 2029г.
DG Fuels ще прави SAF от биомаса. Производството ще бъде с първоначален капацитет от средно 120 милиона галона SAF на година /3,8 милиона тона/. Горивото ще се произвежда от целулозни отпадъци.
През март тази година DG Fuels си осигури разрешителното за строежа на площ от 3000 акра в Сейнт Джеймз Париш, Луизиана, западно от Ню Орлийнс. Проектът е за 4,2 милиарда щатски долара.
През септември 2023г. и Airbus обяви стратегическо партньорство с DG Fuels за производство на гориво в САЩ. Двете компании се разбраха част от обемите да бъдат за клиентите на Ербъс.
Самолети и хеликоптери от центровете за доставка на Airbus могат да зареждат със SAF при напускане от Тулуза и Маринян във Франция, Хамбург и Донаувьорт в Германия, Мобайл в САЩ и наскоро Тянджин в Китай. Airbus използва SAF за логистиката си, включително за флота си от Beluga още от 2019г, съобщава производителят.
Гражданските и военните самолети и хеликоптери на Airbus могат да летят с до 50% SAF в керосина, а до 2030г. ще могат да летят с до 100% SAF.