Канадският регулаторен орган Transport Canada издаде задължителен бюлетин към всички оператори на самолети от семейството Airbus A220 /Bombardier CS/, които се произвеждат в Монреал. Бюлетинът засяга проблем, при който се стига до блокиране на системата за тримиране на хоризонталния стабилизатор към края на круизната фаза на полета с двата модела от типа.
Според канадския регулатор, причина за проблема е проникването на вода в актуатора /задвижващия механизъм/ на триминг системата. Подложена на много ниските температури във височина системата е възможно да замръзне, което води до блокиране на задвижващия механизъм, което създава сериозни проблеми за управлението на самолета и ъгъла на атака.
Според бюлетина, Airbus Canada има решение на проблема, което се състои в усъвършенстван метод за смазване на въпросния механизъм, което го прави по-устойчив на въздействието на вода и лед. Намалява се и интервала на задължителната лубрикация.
Според бюлетина на канадските власти, всички оператори на моделите от семейството А220, включително българската България Еър, ще имат 1000 часа от издаването на инструкцията, за да се съобразят с предписанието и в последствие с новите изисквания и срокове.