Боинг обяви в офиицално съобщение на 13 октомври, че ще разшири обхвата на задължителните проверки на самолетите от модела 737 MAX 8, в сянката на новооткрити проблеми и дефекти в производствените линии на подизпълнителя Spirit Aerosystems.
Първоначално, подозираните дефекти бяха свързани с неправилно пробити дупки в задните панели на фюзелажа при автоматичния производствен процес, но сега към тях се добавят и ръчно пробиваните отвори в задните и централни панели на фюзелажа.
Въпреки че Боинг продължава да твърди, че качеството на производствените процеси е водещ приоритет, тези поредни проблеми с моделната линия на 737 MAX ще попречат на компанията да изпълни поставените цели за доставка на 400 нови самолета от семейството до края на годината.
Боинг е информирал Федералната Авиационна Администрация на САЩ за новооткритите проблеми, като за момента няма издаден задължителен бюлетин за инспекция на самолетите от типа. Според FAA към момента новопостъпилите данни не дават основание да се приеме, че проблемът представлява риск за безопасността на полетите.