По всичко личи, че руската авиокомпания Ural Airlines, чийто екипаж предприе аварийно кацане в поле, за което Авиофорум вече писа, възнамерява да си прибере машината, като излети от същата нива, където самолетът се приземи. За това съобщават руски и международни медии, като се позовават на достоверни източници от превозвача.
Инцидентът с техния А320-200 се случи на 12 септември с полет U6-1383 между Сочи и Омск. Тогава, според първоначалната информация екипажът е изправен пред проблем с една от хидравличните системи на борда и прекратява захода към Омск, като в последствие остава без гориво и предприема аварийното кацане. Според новата информация от руските власти обаче, заходът е бил прекратен заради лошо време в Омск. Едва след това е възникнал проблемът със „зелената“ хидравлична система, довел до аварията. Това обаче не обяснява окончателната причина за аварийното кацане в полето. Според някои информации отказът на хидравликата е причина за непълното прибиране на колесника или затваряне на вратите, като в крайна сметка самолетът се приземява със спуснат колесник. Според други, заради забавянето машината просто е останала без гориво.
На руските източници обаче не може да се вярва напълно, а Еърбъс, като производител, няма да участва в разследването заради санкциите.
Aviation Herald пише, че при спирането на земята в резервоарите на самолета е имало под 200кг гориво /крайно недостатъчно за втори заход/, а в резултат от кацането са причинени минимални щети на машината. Изданието твърди, че няколко дни след инцидента екипи на авиокомпанията са почистили самолета, отстранили са аварийните пързалки, прегледали и сервизирали двигателите и го подготвят за евакуация чрез излитане от същото място. Екипите са изровили и стойките на колесника от калта, чрез повдигане с хидравлични крикове.
Не е ясно и дали компанията планира излитане от самата нива или близък пътен участък, каквито обаче не се забелязват на картата. Най-близкото летище, способно да приеме самолет от типа на А320 е Новосибирск на около 100 мили разстояние.
При предишния инцидент с кацане в полето на същата авиокомпания преди няколко години заради отказ и на двата двигателя след сблъсък с птици, техническите екипи на авиокомпанията се отказаха от преместване на машината и я разглобиха за скрап на място.