Новият дизайн на летище София

5 прочитания

Концесионерът на летище София представи новия дизайн на Терминал 3 на 10 септември 2024г. в Sofia Event Center в София.

Новият пътнически терминал е до Терминал 2, който се използва в момента и съвсем близо до кулата на РВД. Строежът на новото съоръжение ще струва 500 млн лв и ще продължи 6г.

Всъщност това е много бързо по авиоационните стандарти“, каза в интервю генералният директор на Meridiam Тиери Део. „За първите 3г искам да поздравя нашия екип, който свърши страхотна работа. Промени летището. То бе управлявано дотогава от държавата. Ние трябва да реорганизираме служителите. Трябваше да поставим на първо място резултатите и услугите“.

Заедно Терминал 2 и Терминал 3 ще вдигнат капацитета на летище София до 20 млн пътници годишно, каза по време на презентацията на новия дизайн директорът на Соф Кънект Хесус Кабайеро.

София ще се опита да заеме място до глобалния хъб Истанбул с новото му летище и притисната между бурно развиващите се летища на Белград и Букурещ.

Дизайнът на Терминал 3 е дело на българското архитектурно студио IPA в сътрудничество с утвърдените имена в авиоиндустрията, Egis и 1PAX.

Новият терминал ще има площ от 65 хиляди кв метра и ще бъде свързан с Терминал 2. Ще използва модерни материали, осигуряващи икономия на отопление, като ще остане отворен за зашеметяващите гледки на излитащите и кацащи в София самолети.

Още цифри:

Двата терминала ще имат общо 34 изхода

Търговската площ ще бъде 10 хиляди кв м.

Ще има зона за домашни любимци, детски площадки и игрални зони.

Терминал 3 ще има 4 нива, 3 от които за пътници. Най-високото ниво ще е за връзка между шенгенски и нешенгенски полети.

Ще има 52 гишета за регистриране на багаж, включително на самообслужване

Капацитетът за обработка на багаж ще се вдигне на 2400 багажа на час

Ще има 6 ленти за получаване на багаж.

Проверката на сигурността ще стане до 3250 пътници на час.

Разрешително за строеж на Терминал 3 – април 2024г.

Въвеждане в експлоатация на Терминал 3 – април 2031г.

 

„Новият терминал е нова инвестиция, а не капитализиране на икономии, защото {в пандемията} летището губеше – с или без концесионна такса. Можеше загубите да са по-големи, но все пак бяха загуби“, каза Тиери Део.

„Нямаше икономии от това. В този период, който бе сложен, трябваше да инвестираме много, за да трансформираме летището, да инвестираме в спешни задачи – например безопасност. Да инвестираме в неща, които открихме, когато отворихме счетоводните книги“, каза Део.

Според него в следващите 5г предстоят инвестиции за около 1,2 млрд лева. До края на тази година направените инвестиции са в летището 50 млн евро, каза Део.

Свързани теми

Предишна публикация
Тренировъчен център за А220 се изгражда в София
Следваща публикация
A330 на Qantas повреди пистата при излитане от летището в Пърт, Австралия
5 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

ITA Airways вече лети от Рим до София

Новият италиански национален превозвач ITA Airways възобнови полетите на предшественика си по директната линия от…

Преговорите за F-16 започват

Министърът на отбраната Красимир Карачаканов е разговарял с производителя Lockheed Martin за детайлите по сделката,…
Меню