Високите цени на самолетните билети, горските пожари в Южна Европа и поскъпването на живота на европейците заради инфлацията може да започнат да охлаждат желанието за „пътуване на всяка цена“.
Подновеното търсене на летни пътувания със самолет след ковид ограниченията подкрепи авиокомпаниите, но инфлационният натиск може да го забави през следващите месеци.
За пръв път в историята си Ryanair отчете рекордните 18 милиона пътници, превозени за месец. Трафикът й през юли се увеличи с 11% до 18,7 милиона пътници.
ЕasyJet отчита все още силно търсене.
Wizz Air продължава да се радва на огромното търсене на полети.
През юли Ryanair обаче намали прогнозата си за трафика за цялата година от 185 милиона на 183,5 милиона и каза, че може да се наложи да намали цените, за да запълни местата през зимата, защото потребителите са станали по-чувствителни към скъпите билети.Еди Уилсън от управата на Ryanair нарече „смешно, незаконно и противоречащо на пазарните принципи“ решението на правителството на Италия срещу растящите цени на билетите и заплаши с последици за операциите на авиокомпанията в страната. Инициативата на премиера Джорджа Мелони има за цел на намали използването от авиокомпаниите на алгоритми за определяне на цените, особено от летищата-хъбове в Италия до Сицилия и Сардиния в опит да се защитят клиентите от внезапно поскъпване на билета.
Wizz Air също сви плановете си за растеж като посочи проблеми с двигателите на Pratt & Whytney след като съобщи, че 12 от 400 от тях трябва да се проверят след като RTX съобщи за съдържанието на метала в някои части на около 1200 от техните PW1000G (GTF). Най-голямата авиокомпания в Централна и Източна Европа каза, че няма признаци това да се отрази негативно на печалбата й.
Директорът Йозеф Варади обаче призна проблемите с двигателите и с контрольорите на въздушния трафик за основните за бъдещето. Wizz намали ръста на капацитета си за първото полугодие на 25%, вместо обявените 30%.
Най-голямата авиационна група в Европа, Lufthansa също каза, че повишението на разходите й се дължи от повишените такси на операторите за въздушен контрол и летищата, както и покъпването на поддръжката и резервните части. Германската компания обяви, че 13 от самолетите й ще бъдат приземени в близките месеци заради проблеми, свързани с двигатели на Pratt & Whytney.
Подобни проблеми посочи и Air France-KLM след като намали прогнозата си за капацитета заради недостиг на самолети поради поддръжка и липса на части и повишени разходи за труд, гориво и материали.
Решението е може би при Norwegian: скандинавският лоукост си осигури договор за 97 милиона щатски долара за транспорт за отбранителния сектор в Норвегия и района на Севера за 4г.