Volocopter иска сертификат за превоз за Олимпиадата в Париж
Пионерът в таксиметровите въздушни превози, германската компания за eVtol каза, че е в готовност с апарата си VoloCity да получи одобрението на европейските регулатори през второто тримесечие на 2024г., точно преди откриването на Олимпиадата в Париж на 26 юли. Същото съобщи и операторът на парижките летища Шарл де Гол и Орли, Group ADP.
„Казахме на екипите, че ще има много безсънни нощи“, каза директорът Дърк Хоке на авиосалона в Бурже, където направи демонстрационен полет.
Ако успее да пусне услугата за превоз на пътници на Игрите в Париж, германският стартъп ще се сдобие с преднина пред конкурентите като Joby Aviation и Archer Aviation.
Плановете на Volocopter са да представи по-голям летателен апарат на батерии след като бъде одобрен еднопилотния модел за един пътник.
В момента компанията може да произвежда по 50 VoloCity на година, твърди директорът й.
На парижката Олимпиада се надява да може да лети с пет въздушни таксита по маршрути, одобрени от френските власти и регулатора DGAC. Например от Париж до летището Сен Сир край Версай, след като дворецът от списъка на ЮНЕСКО, бивша кралска ловна хижа, ще бъде домакин на конните състезания, както и на модерния петобой.
Velocopter може да лети и от летище Бурже до летище Шарл де Гол /CDG/. Тези маршрути вече са одобрени за стандартни хеликоптери.
Германският производител очаква оперативен лиценз през септември.
Volocopter съобщи на авиосалона в Париж, че е подписал договор за намерения за разработване на ново поколение двигател за апарат за вертикално излитане и кацане /eVTOL/ със Safran. Предвижда се сътрудничество за електрически двигател, батерии, както и дистрибуционна система.