И третия бизнес ден от авиосалона в Париж беше натоварен и произведе много новини. Дъждът от нови сделки продължи, както и новините за стартирането на нови програми в различни сегменти на гражданската авиация и инициативи, свързани с устойчивото развитие и жадуваната декарбонизация.
За сделките след малко – първо две любопитни новини от карго-сектора:
Airbus показа печелившия дизайн от проведения по-рано през годината конкурс за окраска на бъдещата товарна версия на бестселъра A350F. Журито е трябвало да прегледа над 4000 предложения, като накрая са избрани две много сходни предложения, които са комбинирани в окончателния представен дизайн.
Второто важно развитие на карго пазара беше сключването на споразумение между Ембраер и китайската Ланжу Груп, която ще се превърне в стартов клиент на обявената през миналата година програма за конверсия от пътническа в товарна версия на флагмана на компанията Е-195. В рамките на споразумението се предвижда и потенциално участие на китайски компании в процеса на конверсиите, включително установяването на по-късен етап на производствена линия там. Ланжу Груп ще вземе общо 20 от новите товарни самолети Е-195F.
Сделките за новите самолети отново бяха доминирани от Еърбъс, който записа нов клиент за канадския А220 в лицето на Cyprus Airways (CY). Авиокомпанията ще вземе 2 самолета от модела -300 от Air Lease Corp, първият от които ще бъде доставен още до края на следващия месец.
TAAG Angola също продължи с поръчките на А220 от различни лизингови компании, като общия им брой ще бъде 15 самолета.
Отново в полето на Еърбъс, лизингодателя Avolon подписа Меморандум за разбирателство за отдаване на лизинг на 20 самолета от новия модел А330-900neo, но клиентът не беше назован.
За Боинг сделките продължиха отново от индийска страна, където нискоразходната Akasa Air (QP) поръча още 4 737-8, за да разшири настоящия си флот от 23 самолета от типа и от по-големия 8-200 – специална конфигурация за нискоразходни превозвачи, разработена първоначално за Ryanair.
Air Lease Corp обяви покупката на още 2 Боинг 787-9 Дриймлайъра, които по-късно през годината ще бъдат отдадени на нов клиент.
На зеления фон новата френска авиокомпания Finistar обяви намеренията си да заобиколи забраната за вътрешни полети на късия разстояния, която беше въведена в страната през май 2023, като използва самолети с водордно-електрическо задвижване. Това стана възможно, след като производителя на устойчиви самолетни двигатели ZeroAvia сключи споразумение с лизинговата компания Green Aerolease за нейните електрически мотори с водородни клетки ZA600. Авиокомпанията възнамерява да използва самолети с такива двигатели по маршрути на къси разстояния с нулеви емисии. Сделката следва успешните изпитания на двигателите на ZeroAvia със самолет Dornier 228.
И накрая, малко преди закриването на официалната част от изложението в Бурже, друг пионер в електрическите въздухоплавателни средства – AutoFlight обяви, че ще проведе пилотирани експериментални полети на нейния електрически самолет Prosperity 1 по време на Олимпийските игри в Париж през 2024-а.