Реновирана пътека за рулиране на Летище Варна

165 прочитания

Проектът е за над 8 млн евро и е изпълнен в срок

Операторът на Летище Варна пусна в експлоатация на 16 юни реновираната пътека за рулиране ЕКО (Е), в която бяха инвестирани 8.6 милиона евро.

Проектът, е третата най-голяма инвестиция на концесионера „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“, от общо вложените 136 милиона евро за летището до този момент. Той е част от планираните инвестиции за срока на концесията, които се очаква да достигнат 196 млн. евро до 2046 г.

Ремонтираната пътека е най-лявата, като съседната ДЕЛТА (D) остава затворена в очакване на бъдещ ремонт.

Варненското летище от въздуха – пътека ЕКО (E) е най-близката на снимката/графиката от MSFS

Преди няколко години по подобен проект бе реновирана и пътека за рулиране АЛФА (А), а към момента затворена остава пътека ДЕЛТА (D), която също подлежи на бъдещ ремонт.

Според съобщението на аеропорта, пътеката ЕКО е уникална в България, заради своята най-голямата носимоспособност в страната и се очаква през следващите 20 години през нея да преминат до 160 000 самолета с над 21 млн. пътници. Тя е построена за 180 дни, през които работата на летището не е нарушена или прекъсвана, въпреки зимния трафик на Летище Варна, се казва още в съобщението.

Новата пътека за рулиране е устойчив проект по своето изграждане, тъй като старата бетонова настилка е претрошена и положена под новата конструкция на настилката, която е с дължина 1030 м., широчина 38 м. без уширенията и със средна дебелина 1.08 м. Тя е оборудвана с 92 бр. диодни осеви лампи, 36 бр. електрически шахти и ново окабеляване (първичен – 4600 м. и вторичен – 4300 м.), което ще доведе и до спестяване на голямо количество електрическа енергия. Използвани са 11 200 м3 рециклиран претрошен бетон, а останалите инертни материали са: полимер-модифициран асфалт 4670 м3, биндер – 3750 м3 и чакъл – 21000 м3.

„Всички участващи екипи, външни и вътрешни, работеха изключително добре заедно. Бяхме изправени пред предизвикателства, по време на проекта, като непредвидени проблеми с почвата, които трябваше да премахнем. Затова се радвам, че завършихме този проект в срок, качество и в рамките на бюджета. Благодаря на нашите екипи и на строителна компания „Стимекс““,

казва за проекта Главният изпълнителен директор на „Фрапорт Туин Стар“ – д-р Франк Кванте.

Обичайното рязане на ленти в присъствието на официални лица

Генералният директор на летище Варна Димитър Костадинов при откриването на реновираната пътека за рулиране.

Свързани теми

Предишна публикация
България Еър получи първия си Airbus А220
Следваща публикация
Шести самолет за Fly2Sky и разрешение за полети до САЩ
165 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Dronamics получи кодове от ICAO и IATA

Основаната в България компания Дронамикс, която се представя като първият официално регистриран оператор на карго…
Меню