Операторът на Летище Варна пусна в експлоатация на 16 юни реновираната пътека за рулиране ЕКО (Е), в която бяха инвестирани 8.6 милиона евро.
Проектът, е третата най-голяма инвестиция на концесионера „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“, от общо вложените 136 милиона евро за летището до този момент. Той е част от планираните инвестиции за срока на концесията, които се очаква да достигнат 196 млн. евро до 2046 г.
Преди няколко години по подобен проект бе реновирана и пътека за рулиране АЛФА (А), а към момента затворена остава пътека ДЕЛТА (D), която също подлежи на бъдещ ремонт.
Според съобщението на аеропорта, пътеката ЕКО е уникална в България, заради своята най-голямата носимоспособност в страната и се очаква през следващите 20 години през нея да преминат до 160 000 самолета с над 21 млн. пътници. Тя е построена за 180 дни, през които работата на летището не е нарушена или прекъсвана, въпреки зимния трафик на Летище Варна, се казва още в съобщението.
Новата пътека за рулиране е устойчив проект по своето изграждане, тъй като старата бетонова настилка е претрошена и положена под новата конструкция на настилката, която е с дължина 1030 м., широчина 38 м. без уширенията и със средна дебелина 1.08 м. Тя е оборудвана с 92 бр. диодни осеви лампи, 36 бр. електрически шахти и ново окабеляване (първичен – 4600 м. и вторичен – 4300 м.), което ще доведе и до спестяване на голямо количество електрическа енергия. Използвани са 11 200 м3 рециклиран претрошен бетон, а останалите инертни материали са: полимер-модифициран асфалт 4670 м3, биндер – 3750 м3 и чакъл – 21000 м3.
„Всички участващи екипи, външни и вътрешни, работеха изключително добре заедно. Бяхме изправени пред предизвикателства, по време на проекта, като непредвидени проблеми с почвата, които трябваше да премахнем. Затова се радвам, че завършихме този проект в срок, качество и в рамките на бюджета. Благодаря на нашите екипи и на строителна компания „Стимекс““,
казва за проекта Главният изпълнителен директор на „Фрапорт Туин Стар“ – д-р Франк Кванте.