42 600 нови пътнически самолета в следващите 20 години предвижда Боинг

66 прочитания

В навечерието на авиосалона в Бурже – най-голямото световно авиационно събитие за годината – и с възстановяването на въздушните превози до почти предпандемични нива, Боинг публикува прогнозата си за пазара на пътнически самолети до 2042 година. Според нея, в следващите 20 години ще има търсене за 42 595 нови самолета на стойност $8 трилиона.

Американския производител вижда търсенето на въздушни превози да надвишава икономическия растеж, като вътрешните пазари ще са напълно възстановени, а международните превози ще се върнат на нивата от преди пандемията до средата на 2024-а година.

Боинг публикува тези данни в годишният си „Поглед към Пазара на Пътнически Самолети 2023“ (Boeing Commercial Market Outlook) – прогноза на компанията за търсенето на пътнически самолети и услуги в следващите 20 години. Новият доклад е първи за последните 3 години, в които пандемията приземи по-голямата част от световния въздушен флот.

Американския производител залага бъдещето си на новия гигант Boeing 777-9, чието влизане на търговския пазар се бави вече трета година.

Сред ключовите заключения в доклада четем:

  • Пътническия трафик продължава да изпреварва глобалния икономически растеж с 2.6%.
  • Глобалния флот почти се удвоява до 48 600 самолетас ръст от 3.5% годишно.
  • Авиокомпаниите ще заменят почти половината от световния флот с нови, по-икономични и ефективни самолети.

Основният сблъсък на производителите от дуополията Боинг-Еърбъс ще е огромният пазар на Китай 

Прогноза за търсенето по региони и ключови тенденции до 2042-а:

  • Азиатско-тихоокеанския пазар ще има дял от над 40% от световното търсене, като половината от него идва от Китай.
  • Флотът в Южна Азия ще расте с над 7% годишно – най-бързо в света, като Индия ще има дял от над 90% от трафика в региона.
  • Северна Америка и Европа ще имат дял от по 20% от глобалното търсене.
  • Нискоразходните авиокомпании ще оперират с над 40% от тяснофюзелажните самолети до 2042-а, от малко над 10% в момента.
  • След пропускането на Русия и Централна Азия в миналия доклад, сега на този регион се отдават около 3% от глобалния трафик към 2042-а.
  • На услугите в обслужващия сектор на пътническите превози се пада пазар на стойност $3.8 трилиона в следващите 20 години, сред които дигитални решения повишаващи ефективността и намаляващи разходите, стабилно търсене на резервни части и услуги по поддръжка и ремонт, нови възможности за ъпгрейд на самолети и ефективни решения за обучение на персонал и пилотски състав.

Тяснофюзелажните самолети, като тези от най-популярните семейства на двата производствени гиганта B737 и A320 ще имат дял от над 75% от доставките в следващите 20 години

Боинг вижда най-сериозно търсене за следните модели в 20-годишния период:

  • Тяснофюзелажните самолети с дял от над 75% от общите доставки до над 32 000 машини – леко увеличение спрямо предходните прогнози.
  • Новите широкофюзелажните самолети с над 20% дял от доставките или 7 400 самолета за откриване на нови пазари и по-ефективно обслужване на наличните маршрути.
  • Въздушното карго ще продължи да изпреварва ръста на световната търговия с необходими над 2 800 нови товарни самолета за превозвачите. Сред тях над 900 новопроизведени широкофюзелажни карго-самолети и над 1900 конверсии.

Свързани теми

Предишна публикация
Китайският С919 изпълни първи търговски полет
Следваща публикация
Голяма поръчка за Airbus в навечерието на Бурже ’23
66 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

737 Max 9 получи лиценз от FAA

Американският регулатор издаде сертификат на Boeing 737 Max 9, с което позволи на втория тяснофюзелажен…

Emirates поръча по-малко боинги

Emirates ограничи ангажимента си да напазарува широкофюзелажни самолети за милиарди долари от Boeing. Най-голямата авиокомпания…
Меню