Новата саудитска авиокомпания Riyadh Air, представена през март 2023г преговаря с Boeing и Airbus поръчка на тяснофюзелажни самолети, с които ще лети по 100 дестинации до 2030г., каза директорът й Тони Дъглас.
Авиокомпанията получи RX код от IATA след като представи първата си ливрея на своя Boeing 787-9 /първия от 72 общо поръчани самолета от модела – 33 твърди поръчки и 39 опции/ – пурпурен фюзелаж и светлосиня опашка с логото. В първата седмица на май делегация на RX беше в завода на Дриймлайнерите в Чарлстън, за да види и оцени стандартите на качество на дизайна, производството и сглобяването на 787 в Южна Каролина.
Riyadh Air преговаря с Airbus от октомври за около 40 А350XWB. За пръв път саудитски превозвач ще лети с този самолет.
С Boeing преговорите са за семейството на 737 МАХ и според някои източници поръчката може да стигне до 400 самолета общо предвид прогнозата за търсенето в Близкия изток в следващите 10г.
Целта на Riyadh Air
„Най-важното за втората най-бързо растяща икономика в света е първокласна свързаност“, каза директорът Тони Дъглас в интервю за Ричард Куест от CNN.
В момента столицата Рияд е главно P2P хъб.
„Не обслужваме достатъчно добре кралството си и гражданите си.. Искаме да позволим на света да получи по-лесен достъп до страната“, каза Дъглас.
Новият превозвач трябва да повиши свързаността на страната след отварянето й за международни туристи и в рамките на Плана за диверсификация 2030.
„Авиокомпанията ще предлага всички услуги“, каза Дъглас, а на въпроса дали ще предлага алкохол на борда, отвърна: „Ние спазваме закона и ще работим според него“.
Отношенията със Saudia
Riyadh Air, базирана в Рияд е „сестра“ на националния превозвач на Саудитска Арабия, Saudia с база в Джеда. Riyadh Air се очаква да започне да лети от 2024г.