Ванеса Хъдсън оглави Qantas

36 прочитания

Австралийската авиокомпания номинира за пръв път в 130-годишната си история жена на поста изпълнителен директор. Ванеса Хъдсън е работила 28г в компанията и от ноември е нейн финансов директор. Досегашният директор Алън Джойс, един от най-дълго заемалите поста и един от най-уважаваните лидери в авиоиндустрията напуска след 15г на ръководния пост в Qantas.

Ванеса Хъдсън, новият директор на Qantas. Снимка: Qantas

Хъдсън наследява от него спор със синдикатите след съкращенията /8000 души/, направени от Джойс в пандемията и ще трябва да подобрява отношенията и с клиентите, на които им омръзнаха свързаните с пандемията закъснения, отмяна на полети, изгубен багаж и високи цени на билетите.

Нейният дълъг опит на всякакви позиции – от вътрешен одитор до шеф на кетъринга и директор продажби и планиране трябва да й помогне да изглади връзките с клиентите, което тя постави като първа своя задача на представянето си пред пресата на 2 май 2023г.

След това ще трябва да обнови флота, след  като някои от работните коне, Boeing 737 летят по вътрешни полети – Сидни-Мелбърн от почти 20г. Досегашният директор Джойс успя да сключи договор за много милиарди долари за модернизиране на самолетите през 2021г. и Qantas може да получи около 300 ербъса в рамките на най-голямата поръчка, правена досега от Австралия. Първите нови самолети трябва да започнат да пристигат на всеки три седмици в следващите 3г.

Снимка: Qantas

Междувременно Хъдсън ще трябва да организира нонстоп полетите от Сидни до Лондон и Ню Йорк в края на 2025г, най-дългите маршрути в гражданската авиация. Джойс беше започнал първите 20-часови полети, дори поръча 12 самолета А350.

Снимка: Qantas

Ултрардългите полети, на които Джойс залагаше, са най-силно замърсяващите. Задачата да чисти след това се пада на Хъдсън. Подобно на много други авиокомпании, и Qantas планира да стане въглеродно неутрална до 2050г.  SAF е най-бързия начин това да стане, но е най-скъпия и в ограничено предлагане. Австралия няма голям доставчик на устойчиво самолетно гориво и Джойс непрекъснато настояваше държавата да започне производство.

Снимка: Qantas

На 3 март авиокомпанията обяви, че наема 8500 нови пилоти, кабинен състав, механици, служители на летищата и в карго подразделението в Австралия в следващите 10г.

До 18 месеца ще наеме 2300 нови служители за разрастване на мрежата си.

Снимка: Qantas

Свързани теми

Предишна публикация
Israir преговаря за покупка на чешката Smartwings
Следваща публикация
Lufthansa добавя още маршрути с А380
36 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Tigerair Australia се закрива

Нискоразходното дружество на Virgin Aurstralia, Tigerair Australia ще бъде закрито, поради драматичен спад на търсенето…

Cargo Air добавя четвърти B737-800SF

Базираната в София авиокомпания Карго Еър поръча четвъртата си товарна конверсия на Боинг 737-800 от…

Boeing трябва да провери 737 NG

Американската Федерална авиационна администрация /FAA/ нареди на производителя да провери за пукнатини най-използваните самолети от…
Меню