Холдинговата компания на германския специалист в логистиката DHL Express е направила поръчка за общо 9 самолета Боинг 777-200LR конвертирани от пътническа в товарна версия, които ще бъдат доставени от лизингодателя Jetran.
Първият от самолетите трябва да пристигне през 2024-а, а останалите до 2027-а година.
В съобщението на DHL се казва, че тези машини трябва да заменят наличните Боинг 747-400F в междуконтиненталния флот на групата, които към момента се оперират основно от две от субсидираните авиокомпании в групата – Polar Air Cargo и Kalitta Air.
Според DHL Express конвертираните самолети, които имат по-къс полезен оперативен живот, осигуряват капацитета в преходния период до пристигането на следващото поколение модерни самолети от рода на Боинг 777-8F и Еърбъс А350F, които са все още в процес на разработка.
Поръчаните машини ще се преработват от пътническа в товарна версия от базираната в Орландо, Флорида, американска компания Mammoth Freighters, която към момента е единствената способна на такава услуга в света. Компанията е създадена специално за целта през 2020-а година, за да разработва и доставя самолетни конверсии. Тя единствена притежава лиценз за конвертиране на модела 777-200LR (официален моделен идентификатор 777-200LRMF), който е с удължен обсег на действие до 14 000 км, както и за варианта 777-300ER, чиято конвертирана версия се предлага и от израелската IAI-Bedek.
Товарният капацитет на 777-200LR е идентичен с този на оригиналния производствен вариант на Боинг 777F от 102 тона, като разликата е единствено в обсега.
Между 2018 и 2022 DHL купи общо 28 чисто нови 777-200F от Боинг, 18 от които са вече доставени и летят. Останалите 10 са разпределени за доставка между 2023 и 2025 година.
Към април 2023-а DHL Express оперира с малко над 300 самолета, разпределени в собствените й 6 авиокомпании и още 18 партньорски превозвача. Те изпълняват над 2400 полета дневно в 220 държави.