Американският производител планира увеличение на производството си от 31 на 38 самолета 737 до лятото и по 50 от този модел до 2026г, съобщи Bloomberg. Boeing е информирал клиентите си за незабавното разширение на капацитета.
Преди двете катастрофи със 737 МАХ на Lion Air и Ethiopian, при които загинаха 346 души Boeing правеше по 52 самолета от този модел всеки месец.
От средата на януари МАХ поднови полетите в Китай, а в САЩ 9 американски авиокомпании използват самолета с нови двигатели.
За пръв път от 2018г американският производител достави повече самолети за тримесечие от европейския си конкурент. Boeing съобщи във вторник, че е предал 130 през януари-март, което е 37% повече отпреди година. Темповете на производство на „работния кон“ на гражданската авиация, 737 вървят ритмично и заводските площадки са разчистени от произведените МАХ и 787 Dreamliner.
Airbus достави 127 самолета за първите три месеца на годината заради проблеми със снабдяването с части. Това е 9% спад в сравнение с миналата година. По време на визитата на президента Макрон в Китай директорът на Airbus Гийом Фори подписа с Tianjin Free Trade Zone Investment Company Ltd. и Aviation Industry Corporation of China Ltd. увеличение на производството в завода в Тянджин от 4 на 6 самолета месечно. С реорганизация на мощностите там се произвежда и по-големия А321neo. Китайската агенция /China Aviation Supplies Holding Company/, която купува самолети за местните авиокомпании обеща да поръча 160 ербъса.
За март Airbus достави 61 самолета, съобщи най-големия производител в света на 11 април 2023г.
Boeing достави 64 самолета през март.
Това месечно изоставане може да струва короната на европейския производител.
Boeing добавя четвърта линия в завода в Евърет, щата Вашингтон, където за пръв път се правят 737 МАХ извън основната база в Рентън.