*обновена 06/04/2023 – 15:00
Българската чартърна авиокомпания Fly2Sky се е сдобила през март 2023 с пети самолет от семейството А320/321 на Еърбъс. Това научаваме от пост в профила на превозвача в LinkedIn, според който новият самолет е А320-232 и ще бъде най-младия във флота, произведен през юни 2010-а година.
Още една новост е, че този самолетът ще е първи и единствен за авиокомпанията в двукласова конфигурация за общо 150 пътници – 12 седалки в бизнес класа и 138 икономична.
Към момента самолетът се намира в София, където тече процедурата по вписването му в българския регистър на въздухоплавателните средства с регистрация LZ-FSA. Това е нова буквена регистрация за компанията, чийто самолети досега бяха регистрирани със сериите LZ-MD_. Вероятно символите трябва да означават (F)ly2(S)ky(A)lpha. Този самолет е доставен първоначално като нов на хонгконгската Dragonair, а след това до август 2020 лети за Cathay Dragon, преди да бъде върнат на лизингодателя CIT, заради пандемията.
Според публикацията на превозвача в социалната мрежа, самолетът ще е наличен за потенциални клиенти на ACMI чартърни операции в средата на април 2023.
Fly2Sky предоставя самолетите си по схемага за чартиране Aircraft Crew Maintenance Insurance (самолет, екипаж, поддръжка, застраховка), известна още като „мокър лизинг“ за по-продължителни периоди от време.
Към април 2023-а флотът на авиокомпанията включва още два самолета А320 и два от най-големия представител на семейството А321. Според уебсайта на превозвача и други източници те са в следните конфигурации:
- LZ-MDF, A321-200 – 210 седалки икономична, произведен март 2001
- LZ-MDL, A321-200 – 216 седалки икономична, произведен май 2001
- LZ-MDI, A320-200 – 180 седалки икономична, произведен януари 2008
- LZ-MDK, A320-200 – 174 седалки икономична, произведен март 2001
Авиофорум научи по-късно, че LZ-MDF вече не е част от флота и е изпратен в САЩ за конверсия в товарен вариант.
До края на април се очаква към флота да се присъедини още един А320, който ще бъде с регистрация LZ-FSB.
Официално и четирите машини са взети на лизинг от базираната в Дубай Aerovista, която е и фактическия собственик на българската Fly2Sky.
Със стартирането на летния сезон виждаме поне два от самолетите на авиокомпанията да летят за португалския национален превозвач TAP Air Portugal от Лисабон.
Освен за TAP, авиокомпанията ще лети за Air Baltic и Air Malta, а в края на април с новото попълнение LZ-FSB и за TUI Airlines.
През лятото на 2023-а предстоят и полети с поне 3 самолета за базираната в Шаржа, ОАЕ, Air Arabia.