Официално: България Еър взима седем A220

1K прочитания

Първите 3 машини идват до края на 2023-а година

/обновена: 19 март, 19:30/

Националния превозвач България Eър ще се сдобие със седем модерни пътнически самолети Airbus A220, съобщи Христо Тодоров, изпълнителен директор на авиокомпанията на 16 март 2023, по време на годишната пресконференция на Асоциацията на българските авиокомпании (АБА).

„Работим активно за обновяване на авиопарка ни с по-модерни и икономични самолети и през текущата година ще получим три чисто нови самолета Airbus A220-300. Te ще пристигнат през юни, август и септември”, обяви Тодоров.

Тодоров каза още, че през 2024 г. ще бъдат получени допълнителни четири машини от същия тип и тези седем самолета ще се превърнат в гръбнака на авиокомпанията, що се отнася до изпълнението на редовни полети.

На снимката горе – и уебсайтът на България Еър изглежда се подготвя за посрещането на новия модел с изображение на главната страница, много наподобяващо на А220.

Удължената версия А220-300

Междувременно, според друг източник от авиокомпанията само пет /5/ от новите А220 ще са от по-голямата модификация -300, а два /2/ от по-малката -100. Разпределението на седалките е съответно 8 в бизнес класа и 135 в икономична за големия модел -300 и 8 бизнес/110 икономична за серията -100.

Швейцарската Swiss е стартов клиент на първата и по-къса версия А220-100

Изпълнителният директор на „България ер” каза, че новите седем самолета ще заменят шест от експлоатираните днес машини от флота на авиокомпанията. Става въпрос за два Airbus A319 и четири Embraer E-190. Първите ще бъдат върнати на лизингодателя през 2025 г., съдбата на вторите не стана ясна.

Христо Тодоров отбеляза, че новите A220-300 са конфигурирани със 143 седалки, което ще даде възможност за увеличаване броя на предлаганите места, тъй като сега наличните E-190 са със 108 седалки.

Поглед към пътническата кабина на A220-300 на Air Baltic. А220 има най-светлата и просторна кабина в класа, с по-големи и по-близко разположени прозорци, оптимизирани кутии за багаж и иновативна климатична система, подобна на тази в Боинг 787 Дриймлайнър.

По неофициална информация, седемте самолета са на 12-годишен финансов лизинг от Air Lease Corporation (ALC). Сделката е била договорена още през 2020 г.

„Авио Форум” писа за това, че първия A220 влиза в производство още през миналото лято. До момента, обаче нямаше официална информация от страна на България Еър.

Airbus A220-300 (оригинално Bombardier CS300) изпълни първия си полет през февруари 2015 г. До края на февруари тази година са доставени 195 броя от типа, а Airbus има да изпълнява още 497 поръчки. A220-300 e по-големият брат на базовия A220-100 (оригинално Bombardier CS100). При максимална гъстота на седалките може да превозва до 160 пасажери. Самолетът се задвижва от два Pratt & Whitney PW1500G и има максимална излетна маса от 70,9 тона.

България Еър ще е една от първите авиокомпании в Европа, които стартират търговска експлоатация на типа. Семейството A220 в момента се използва от стартовия клиент на -300 Air Baltic, стартовия клиент на -100 Swiss и Air France.

А220-300 на Air Baltic, която е най-големия оператор на този тип в света с общо поръчани 70+10 самолета.

Свързани теми

Предишна публикация
Белград предлага на Qatar Airways дял в Air Serbia
Следваща публикация
Осло, Родос, Вроцлав и Рияд в лятното разписание от София
1K прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню