Air France-KLM обяви, че е обърнала страницата с Ковид и гледа с увереност към възможността си да се справи в предизвикателствата в бъдеще след като приключи годината позитивно.
Air France смята да излезе още през април тази година от програмата за държавна помощ като изплати изцяло дълга си от 6,3 милиарда евро към бюджета. Освен това планира да възстанови пълния капацитет на трафик на пътници до края на 2023г, да инвестира във флота си и да получи нови тяснофюзелажни самолети от Airbus.
Спирането на държавната помощ означава, че Air France ще може да се освободи и от ограниченията, включително и тези, свързани със сливанията и придобиванията. Авиокомпанията има интерес към TAP, харесва базата в Лисабон и позициите на португалския превозвач на бразилския пазар, каза директорът на Air France-KLM Бен Смит, цитиран от Ройтерс.
Според него авиационната група ще успее да постигне оперативна печалба от 7%-8% в средносрочен план, въпреки ръста на цените на горивата и смущенията на летището в Амстердам.
Миналата година KLM бе засегната от ограниченията, въведени от Схипхол, който не успя да се справи с резкия ръст на търсене на полети от потребителите и ограничи капацитета си. Летището в столицата на Нидерландия съобщи, че е записало 28 милиона евро загуба за 2022г., въпреки силното възстановяване на трафика.
Схипхол обяви на 17 февруари 2023г.,че не знае точно кога ще се върне на нивата на трафика от 2019г. заради продължаващите оперативни проблеми и ограничението от 440000 полета на година, наложено от правителството на Холандия.
Директорът на Air France-KLM Бен Смит предупреди още, че европейските авиокомпании ще трябва да се конкурират с китайските превозвачи, които все още имат право да летят през въздушното пространство на Русия.
„Между Париж и Сеул ние добавяме още 3ч полетно време“, каза Смит за Файненшъл Таймс. „Китайската авиокомпания например лети над Русия и получава несправедливо конкурентно предимство пред нас“.