Кои са 10-те най-ненадеждни авиокомпании

453 прочитания

Изследването е на глобалната анализаторска компания Compare the Market за последните 5 години

Прочуването на надеждността на авиокомпаниите се базира на много фактори, които са публично достъпни в пространството, като брой на закъсненията, отменени полети, недоставени багажи и т.н. Анализаторската фирма Compare the Market обаче стига още по-дълбоко, като включва в анализа и броя и вида на постъпилите оплаквания към превозвачите, както и предприетите мерки за тяхното решаване.

Така, според американските потребители, първото място в тази непрестижна класация заема American Airlines, а според британските – easyJet.

В Европа лидерството по този показател си поделят Lufthansa и easyJet, следвани по петите от Wizz и Ryanair.

Разбира се, изминалата 2022 година беше тежка за всички превозвачи, които изпитваха сериозни затруднения със задоволяването очакванията на пътуващите особено през летния сезон, включително поради външни фактори. Затова проучването взима за база за сравнение период от последните 5 години, преди да се произнесе окончателно.

Само през втората половина на 2022-а търсенията в Гугъл за „най-лоша авиокомпания в света“ са се увеличили с над 5500%! Compare the Market изследва не само подадените оплаквания, но и на какво те се дължат. По тези показатели най-голям дял имат закъсненията, следвани от отменените полети и изгубените багажи.

Ето и как изглежда класирането в Северна Америка:

А това е подреждането, според британските пасажери:

В проучванията са използвани и данни от няколко онлайн агрегатора на данни за оплаквания към авиокомпании, както и от платформи за проследяване на трафика и натовареността на летищата.

Свързани теми

Предишна публикация
Deutsche Lufthansa, Air-France-KLM поглеждат към Flybe
Следваща публикация
Flybe фалира за втори път
453 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню