Двата най-големи производители на самолети в света обявиха най-големите си поръчки след като пандемията и приземяването на 737 МАХ свиха търсенето. Проблем обаче остават недостигът на работна ръка и снабдяването.
Общо дуополът записа 1628 нови поръчки през 2022г., което е най-големия брой от 2018г. досега, което показва колко силно е възстановяването в света.
Boeing обяви, че за 2022г. е доставил 480 самолета, което по-малко от самолетите, доставени от Airbus, който за четвърта поредна година става първенец в света по този показател.
Производителят от Тулуза се осигури поръчки за 820 самолета спрямо 808 за Boeing. Доставил е обаче 661 самолета, което е под целта на компанията от 700.
Преди месец Airbus се отказа от тази цел заради проблеми с доставките и това стана за втори път след юли, когато намали очакванията си за доставка на 720 самолета.
И двата производителя се борят с недостига на компоненти и квалифицирани работници.
Пред декември Boeing успя да достави 10 от своите Дриймлайнери, докато забави работа в заводите в Южна Каролина заради закъснението на доставките от Spirit SeroSystems.