Airbus е оптимист за 2023-а, защото има клиенти и търсенето е силно, но проблемът е в доставките, каза Гийом Фори в интервю за ТВ BMF на 6 януари.
„Има силно противоречие между силния пазар и невъзможността да бъде обслужван, както бихме искали. Това е голямата промяна спрямо 2020 и 2021г., когато имаше криза в търсенето. Сега има криза в предлагането.. Трудно е да се навакса в ускоряването на авиокосмическата индустрия,“ каза Фюри.
Въпреки че Airbus бе принуден да намали целта си за доставки за 2022-а седмици преди нейния край, европейската компания за четвърта година изпреварва Boeing по този показател.
Airbus ще предаде само 663 самолета за годината, показват анализите на BNP Paribas, цитирани от Ройтерс, вместо 700, както прогнозираше производителят. Според La Tribune доставките за 2022 ще бъдат около 660 самолета. Това ще затрудни авиокомпаниите, които очакват своите поръчани машини.
Airbus започна 2022 с план да достави 720 самолета. В средата на годината го намали на 700. В края на 2022 оттегли целта за доставка на 700 самолета, „защото разбрахме, че няма да успеем“, каза Фори пред BMF.
Airbus предстои да обяви резултати на 10 януари, а Boeing ще го направи на 25 януари 2023. И двата производителя са продали всички тяснофюзелажни самолети, които предстои да направят поне до 2029г.
Енергийна делокализация
Американският Закон за намаляване на инфлацията, критикуван в Европа като начин за субсидиране на индустрията, Фори приема двойнствено. От една страна смята, че ще има благоприятен ефект за развитието на декарбонизираните технологии в Европа, особено на SAF. От друга страна Европа се оказва в неравностойно положение спрямо САЩ по отношение на енергийно интензивните индустрии. „Европа трябва да даде сигурност и видимост на компаниите по отношение на енергийните цени, или те няма да могат да продължат да работят в Европа“ , отговори Фори на въпроса дали няма да бъде изкушен да премести заводи в САЩ.
Високите цени на енергията в Европа особено силно засягат подизпълнители на Airbus с енергийно-интензивни производства.
Китай
Отварянето на Китай е най-малкото много хаотично и ситуацията с разпространението на ковид е много проблематично, а европейските страни предприемат самостоятелни спешни решения, сякаш нищо не са научили за 3г., каза директорът на европейския производител на самолети и председател на групата на френските компании от аерокосмическия сектор Гийом Фори.
Недостиг на части и хора
В момента Airbus търси да наеме още 15000-16000 души през 2023. За привличане на млади хора Airbus залага на Авиошоуто в Бурже, което тази година ще се проведе за пръв път от 4 години, каза Фори.