Руският самолетостроител Иркут получи разрешение от местния регулатор да започне производство на своя нов пътнически самолет МС-21 с крило и двигатели местно производство.
Става въпрос за варианта МС-21-310 – потенциалния конкурент на западните Еърбъс А320нео и Боинг 737-МАХ. Този вариант разчита на мотори ПД-14, произведени от местния Авиадвигател. Композитното крило на самолета също ще се доставя от местни производители, по програмата за заместване на вносни продукти от западни производства.
Регулаторът Росавиация е издал официално разрешение за прилагане на промените, съобщава Ростек – държавната компания за специални разработки. Според Ростек, необходимата документация е била предадена на регулатора на 29 декември 2022-а. Моделът на МС-21 с руските двигатели ПД-14 е в процес на изпитания и само за миналата година е изпълнил над 160 полета.
Според регулатора, руските двигатели са демонстрирали напълно съответстващи на западните стандарти показатели. Първоначално моделът МС-21-300 трябваше да предлага с американски двигатели Pratt & Whitney PW1400G.
Руската страна беше принудена да се обърне към местни производители за изработване на критични компоненти за новия самолет, заради санкциите срещу страната, наложени от цивилизования свят след агресията срещу Украйна.
Според генералния директор на авиационния холдинг ОАК, в който влиза и компанията Иркут, Юри Шлюсар, до средата на годината се очакват и всички останали одобрения за използване на руски компоненти в производството на самолета, които ще позволят продукцията на напълно руски самолет до края на 2024-а.